1

فاطمه معتمدآریا: خودم هستم که نقش انتخاب می‌کنم/سینماژورنال: با “بهمن” نشان دادید که انتخابهای خوبی ندارید

سینماژورنال: در نخستین جشنواره بین المللی فیلمهای علمی اهواز فاطمه معتمدآریا در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید چمران شرکت کرد.

به گزارش سینماژورنال در ابتدای نشست فاطمه معتمد آریا گفت: برای نخستین بار در کشور یک رویداد فرهنگی و ورزشی با هم اتفاق افتاده و باید این مساله را به فال نیک گرفت.

وی ادامه داد: امروزه فوتبال در کشورهای مختلف از مرز یک فرهنگ گذشته است و اینکه در حاشیه یک جشنواره هنری و فرهنگی از فوتبال سخن گفته می شود، شروع خوبی است.

فوتبال شکل صلح گرفته

معتمدآریا اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما فوتبال شکل صلح به خودش گرفته و در برخی مواقع می تواند کاستی های موجود در جامعه را بهبود ببخشد.

باید از کارون حفاظت کنیم

یکی از دانشجویان حاضر در نشست در خصوص گرد و غبار خوزستان و لزوم حمایت از رودخانه کارون مطالبی را مطرح کرد و معتمدآریا هم گفت: کارون یکی از زیباترین مناظر شهری را داراست و همه باید در مراقبت از این رودخانه و حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم. برخی فیلم های رسیده به جشنواره نیز با موضوع محیط زیست هستند که از دانشجویان می خواهم حتما این آثار را ببینند.

کسی به من نقش نمیدهد، این خودم هستم که نقشها را انتخاب میکنم

اما شاید جذاب ترین بخش این نشست جایی بود که فاطمه معتمد آریا در پاسخ به این پرسش که آیا با روی کار آمدن دولت جدید،فضای فرهنگی بهتر شده و به شما نقش داده می شود گفت: اول باید بگویم که کسی به من نقش نمی دهد، بلکه این من هستم که نقش ها را انتخاب می کنم و همین که ما اینجا در کنار هم جمع شده ایم و داریم با هم صحبت می کنیم نشان دهنده این است که فضا تغییر کرده است.

نگاه سینماژورنال: با انتخاب “بهمن” نشان دادید که انتخابهای خوبی ندارید

به گزارش سینماژورنال همین که معتمدآریا به صراحت به طرح این موضوع می پردازد که کسی به او نقش نمی دهد و خودش هست که نقشها را انتخاب می کند جای تقدیر دارد.

هستند بسیاری از بازیگران هم‌رده ایشان که کیفیت پایین فیلمهایی که در آنها ایفای نقش میکنند را به هر چیزی نسبت می دهند جز نقش خودشان در انتخاب آثار اما…

اما نکته اینجاست که فاطمه معتمدآریا حداقل در برهه فعلی و در آستانه 55 سالگی نشان داده که دیگر انتخابهایش به مانند سابق کیفیت ندارند.

بهمن
معتمدآریا و همسرش حامد احمد در نمایی از “بهمن”

یک نمونه این امر بازی در فیلم بلاتکلیف و شبه‌تغزلی “بهمن” است که  کارگردانش می کوشد با فاکتور گرفتن داستان گویی و ایجاد فضای صوتی عجیب مخاطب جلب کند اما نه فقط مخاطبان عام که اغلب منتقدان نیز فیلم را جزو ضعیفهای جشنواره به حساب آوردند.

کافیست نگاهی داشته باشیم به نظرسنجی مجله “24” و دریابیم که از امیر پوریا و آنتونیا شرکا گرفته تا یحیی نظنزی و پرویز نوری “بهمن” را فیلمی دانسته اند که از دیدنش پشیمان اند!

خانم معتمدآریا! این یک واقعیت است که هر چه تجربه مان بیشتر می شود خطاهای مان هم بیشتر به چشم می آید پس از این به بعد حتما پیشنهادات بازیگری تان را با یک مشاور حرفه ای در میان بگذارید تا اتقاقاتی چون “بهمن” روی ندهد.