1

فارابی تازه‌ترین فهرست تسهیلات‌بگیران این ارگان را منتشر کرد⇐از حمایت همزمان از دو فیلم رامبد جوان تا حمایت از آقازاده اصولگرا/از ارائه تسهیلات مجدد به فیلم ۲ارگانی «نفس» که سه سال قبل هم نزدیک به یک میلیارد حمایت از فارابی گرفته بود تا حمایت از تهیه‌کننده ارگانی برای «سفر تایلند»!!+فهرست کامل تسهیلات‌بگیران

سینماروزان: بعد از پرسشهای مطروحه از سوی رسانه های مستقل پیرامون شفاف سازی ارگانهای سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی نخستین زیرمجموعه سازمان سینمایی بود که فهرستی از تسهیلات ارائه داده به سینماگران در فاصله زمانی 1390 تا 1396 را منتشر کرد.

فارابی به تازگی نیز فهرستی از تسهیلات بگیران متأخر این ارگان را منتشر کرده است، مطابق این فهرست  در سال ۱۳۹۶ پنج پروژه سینمایی، و تا آذر سال جاری دوازده پروژه سینمایی با معرفی از سوی فارابی به صندوق اعتباری هنر، تسهیلات دریافت کرده‌اند.

نگاهی به فهرست اخیر فارابی حکایت از آن دارد که پروژه های «طلا» و «قانون مورفی» که اولی تهیه کننده اش رامبد جوان است و دومی کارگردانش رامبد جوان است همزمان با هم در تاریخ 16 مرداد 97 هر یک به مبلغ 300 میلیون حمایت فارابی را دریافت کرده اند!!!

عباس نادران آقازاده الیاس نادران بابت فیلم «شاه کش» که یک سال بعد از ساخت هنوز به اکران هم نرسیده در نوزدهم آذر 96 حمایت 300میلیونی فارابی نصیبش شده است.

فرهاد گلی تهیه کننده ای که پیشتر سریال «آرام میگیریم» را با حمایت انجمن سینمای دفاع مقدس ساخته بود و البته فیلم کم اقبال «خاکستر و برف» را هم در کارنامه دارد برای فیلمی به نام «سفر تایلند» که اصلا معلوم نیست تولید شده یا نه در بهمن ماه 96 حمایت 300میلیونی فارابی را داشته است.

عجیبترین مورد فهرست تسهیلات بگیران فارابی، حضور «نفس» در این فهرست است. «نفس» که با حمایت نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان و فارابی تولید شده بود و مطابق فهرست قبلی فارابی در سال 94، یک میلیارد حمایت مستقیم از فارابی داشت در سال 96 مجددا 150میلیون حمایت از فارابی گرفته!!! بابت تبلیغات فیلم جهت حضور در اسکار!!! نتیجه این تبلیغات چه بوده؟؟ فیلم حتی در فهرست ابتدایی فیلمهای غیرانگلیسی زبان اسکار هم نبود!!!

فهرست کامل تسهیلات بگیران فارابی را اینجا ببینید.