1

عواقب پخش تیزر از ماهواره⇐«آباجان» در معرض توقیف؟!و پرداخت خسارت میلیاردی به سازمان؟!+فیلم

سینماروزان: در شرایطی غیرقابل باور و خطرناک در روزهای گذشته تیزرهای فیلم «آباجان» از آثار اکران نوروزی از شبکه ماهواره ای جم روی آنتن رفته است.
خطرناک از آن جهت که از یک طرف صداوسیما و از طرف دیگر اداره نظارت ارشاد بگیر و ببندهای سفت و سختی را برای جلوگیری از پخش تیزرهای ماهواره ای ایجاد کرده اند.
گویا اداره نظارت حین صدور پروانه نمایش از صاحبان آثار تعهد می گیرد که در صورت پخش تیزر از ماهواره هم فیلم توقیف شود و هم جلوی صدور پروانه خانگی گرفته شود!!!
از آن سو بازرگانی صداوسیما هم از صاحبان آثاری که درخواست پخش تیزر در رسانه ملی را دارند تعهد محضری می گیرد که در صورت پخش تیزر از شبکه های ماهواره ای می بایست مبلغی حدود یک میلیارد تومان به سازمان پرداخت کنند!!!
در این شرایط اینکه تیزر «آباجان» از جم روی آنتن رفته این پرسش را پیش رو می گذارد که آیا پروانه خانگی فیلم صادر نخواهد شد و آیا صاحبان آثار باید به رسانه ملی خسارت دهند؟
این شرایط عجیب و خطرناک پیش روی سینمای ایران که متاسفانه روسای صنف سینمای ایران هم تلاشی برای تعدیل آن نکرده اند در شرایطی است که روزانه ده ها محصول غیرسینمایی وطنی تیزرهای تبلیغاتی شان از جم پخش می شود و هیچ کس هم از آنها خسارت نمی خواهد!!! شاید بخاطر قدرتمندی صنوف تجاری ما که باعث میشود به راحتی نشود آنها را دستاویز قواعد خلق الساعه قرار داد.

برای دیدن فیلم تیزر “آباجان” در جم اینجا را ببینید.