1

عواقب مصرف ماری جوانا دربرابر کارگردان “لانتوری”؟

سینماروزان: رضا درمیشیان کارگردان “لانتوری” در پی ساخت فیلمیست با عنوان “کَره خوری”.

به گزارش سینماروزان درمیشیان دو فیلم “مجبوریم” و “لامینور” را به عنوان تهیه‌کننده در کارنامه دارد که در هر دو فیلم پردیس احمدیه نقش زن محوری را بازی می‌کند.
“مجبوریم” را درمیشیان خودش ساخته است که مضمونی دارد درباره عقیم‌سازی یک زن خیابانی با عنوان گلبهار. “لامینور” را داریوش مهرجویی ساخته که روایتی است از زندگی یک موزیسین زن.

به نظر می‌رسد با توجه به موج‌های پیاپی کرونا و رکود سینماها،  درمیشیان حداقل تا انتهای امسال هیچ کدام از این دو فیلم را اکران نکند و الویتش را بگذارد بر ساخت “کره خوری” و رونمایی در جشنواره فجر۴۰.

پروانه ساخت “کره خوری” حدودا دو سال قبل صادر شده و گویا بخش‌هایی از فیلمبرداری هم انجام شده ولی با شیوع کرونا،  کار متوقف شده و حالا بناست مجددا پی گرفته شود.

“کَره خوری” حالتی است که متعاقب مصرف ماریجوانا یا مخدر گل، در فرد ایجاد می‌گردد یعنی فرد اشتهایش به صورت ناگهانی زیاد می‌شود و میل به خوردن چربی پیدا می‌کند. برخی علت این امر را انحلال ترکیبات ماریجوانا در چربی می‌دانند که باعث گرایش بدن به مصرف چربی می‌گردد.

باید منتظر ماند و دید “کره خوری” صرفا عنوانی حاشیه‌ای بر پروژه تازه درمیشیان است یا متن درام را همین کره‌خوری‌های پساگل می‌سازد؟