1

عواقب تخلف در انتخابات خانه سینما؟!⇐بعد از تهیه‌کنندگان، آهنگسازان سینمای ایران هم با گلایه از آزار و اذیت‌های مدیران خانه، خواستار تجدید انتخابات شدند

سینماروزان: عواقب حذف یازده صنف از انتخابات خانه سینما به بهانه نداشتن شناسه و وارد کردن کانون کارگردانان به انتخابات بدون ارائه شناسه ملی(!) همچنان ادامه دارد و بعد از شورایعالی تهیه‌کنندگان، کانون اهنگسازان هم با زیر سوال بردن انتخابات، خواستار تجدید برگزاری انتخابات شده است.

کارن همایونفر، سخنگوی کانون آهنگسازان سینمای ایران با انتشار نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی، گلایه‌های خود را از انتخابات خانه سینما بیان کرده و خواستار تجدید انتخابات شده است.

متن نامه کانون آهنگسازان را بخوانید:

ریاست محترم سازمان سینمایی!

با سلام،

در پی برگزاری غیرقانونی و خلاف اساسنامه انتخابات خانه سینما در تاریخ 20 مرداد 1399 توسط هیأت مدیره سابق، بدین‌ وسیله اعتراض شدید خود را اعلام داشته و خواستار رسیدگی فوری به این شکایت و ابطال انتخابات و تجدید آن به شکل قانونی از طرف آن سازمان به دلایل زیریم:

1. دعوتنامه از طرف هیأت ‌مدیره بر اساس ماده 19 و آخرین اساسنامه تصویب شده توسط صنوف و وزارت ارشاد بوده است و هر صنف می‌تواند حق رأی و معرفی کاندید برای هیأت مدیره داشته باشد که در هنگام برگزاری مجمع‌ عمومی و بر خلاف دعوت‌نامه و اساسنامه، با رفتاری توهین‌آمیز از انجام این وظیفه، ممانعت به عمل آمد.

2. طبق ماده یک اساسنامه، خانه سینما تحت نظارت وزارت ارشاد بوده و در تبصره این ماده، آن وزارتخانه محترم تعهد داده است که مراحل قانونی‌شدنِ صنوف را انجام دهد که تاکنون و پس از سال‌ها، هیچ اقدام عملی توسط مسئولین مربوطه صورت نگرفته است.

3. در اساسنامۀ خانه سینما هیچ‌گونه اشاره‌ای به لزوم ثبت صنوف در وزارت کار و دریافت شناسه از آن وزارتخانه  نشده است و تاکنون نامه رسمی از طرف وزارت ‌ارشاد یا شورای فرهنگ عمومی به صنوف خانه سینما ابلاغ نشده است و بیشتر دستورات شفاهی، غیرمستند و توسط عناصری از هیأت مدیره و مدیران اجرایی خانه سینما همراه با تهدید، آزار‌و‌اذیت و اختلاف‌افکنی در صنوف بوده است.

4. رفع هرگونه مشکل در اساسنامه خانه سینما و دریافت شناسه (براساس مصوبه هیأت دولت) یا هر معضل قانونیِ دیگری در رابطه با صنوف را فقط وظیفه وزارت ارشاد می‌دانیم که با دستورات کتبی، درج در اساسنامه  با طی مراحل قانونی و تصویب توسط شورای فرهنگ عمومی امکان‌پذیر است.

5. مشکلات بوجود آمده را ناشی از تصمیمات نادرست و تفسیرهای اشتباه از قوانین توسط عده‌ای خاص و دارای اهدافی نامشخص و مقصدی نامعلوم می‌دانیم و خواستار تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب در این زمینه‌ایم تا به‌درستی آسیب‌شناسی شود، چرا که عدم رسیدگی و سکوت مراجع ذیربط و نظارتی به عملکرد مسئولین و مدیران اجرایی خانه سینما، ادامه بحران در جامعه اصناف  را به دنبال خواهد داشت.

 

کانون آهنگسازان سینمای ایران
کانون آهنگسازان سینمای ایران