1

علی طلوعی تهیه‌کننده کمدی پرفروش #بخارست مطرح کرد: به‌خاطر شرایط اجتماعی اخیر اکران #بخارست را از مهر به آبان منتقل کردیم!/تیزرهای #بخارست را برای تلویزیون فرستاده‌ایم ولی به پخش تیزر تلویزیونی دل نبسته‌ایم!/از فروش #بخارست راضی هستیم!/توافق کردیم که #بخارست تا عیدفطر آینده(ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲) روی پرده باشد/اگر فیلم تازه اسپیلبرگ هم در شرایط فعلی در سینماهای ایران اکران شود، فروش چندانی نخواهد داشت!/وقتی در سه‌ماه اخیر همه صنوف و مشاغل مشغول به کار بوده‌اند، چرا باید سینما را تعطیل کنیم؟

سینماروزان/زهرا منصوری: واقعاً شرایط اجتماعی امروز با شرایط قبل قابل قیاس نیست. اگر فیلم تازه اسپیلبرگ(خانواده فیبلمن) هم در این شرایط اجتماعی در سینماهای ایران اکران شود، فروش نخواهد داشت!

#علی_طلوعی تهیه‌کننده کمدی پرفروش #بخارست با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: همه ما در همین جامعه داریم زندگی می‌کنیم و با توجه به شرایطی که شاهد هستیم و نبود تبلیغات مناسب، در قیاس با فروش سایرفیلم‌های روی پرده می‌توانم بگویم فیلم «بخارست» تا همین جا هم عالی فروخته است. در عین اینکه معتقدم در طول زمان فروش فیلم بیشتر هم خواهد شد.

وی با تأکید براینکه از اکران «بخارست» در شرایط فعالی پشیمان نیست گفت: تنها نقطه امیدبخشی که درباره اکران این فیلم وجود دارد و سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش در این زمینه با ما همکاری کرده‌اند، بحث طول زمان اکران است. این فیلم قرار است تا اکران عید فطر آینده (ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲) روی پرده بماند و همین طول مدت اکران می‌تواند به فروش فیلم کمک کند.

این تهیه‌کننده درباره برخی واکنش‌های انتقادی نسبت به اکران فیلم در شرایط فعلی هم توضیح داد: ما هم جزئی از همین مردم هستیم و مانند باقی صنوفی که در همین شرایط فعال هستند، صنف سینما هم باید به حیات خود ادامه دهد. من به‌عنوان تهیه‌کننده اگر نتوانم فیلم تازه‌ای بسازم، به همان نسبت عوامل دخیل در فرآیند ساخت یک فیلم را دچار بی‌کاری کرده‌ام. بالاخره این دوره هم سپری می‌شود. در این بازه زمانی حدوداً سه‌ماهه‌ای که با این شرایط ملتهب مواجه بوده‌ایم هم همه صنوف و مشاغل مشغول به کار بوده‌اند، چرا باید سینما را تعطیل کنیم؟

طلوعی افزود: ما به خاطر شرایط اجتماعی که در کشور وجود داشت، فیلم «بخارست» را در مهرماه اکران نکردیم و تا آبان‌ماه هم برای آن منتظر ماندیم. قرار هم نیست درهای سینماها برای همیشه تخته شود. مگر در همین روزها رستوران‌ها و دیگر مشاغل فعال نیستند؟ همه ما به یک اندازه دل‌آزرده هستیم اما قرار نیست یک صنف به طور کامل تعطیل شود.

وی گفت: تیزرهای بخارست را برای تلویزیون ارسال کرده‌ایم ولی باید برای پخش تیزر تلویزیونی قراردادی تنظیم شود تا براساس پیش‌نیازهایی که وجود دارد، تیزرهای فیلم از تلویزیون پخش شود و امیدواریم این اتفاق رخ دهد. البته ما چندان به این اتفاق دل نبسته‌ایم و از روز اول هم خیلی روی کمک این دوستان حساب نکرده بودیم!

حرفهای علی طلوعی تهیه‌کننده بخارست
حرفهای علی طلوعی تهیه‌کننده بخارست