1

علی جنتی: مباحث سیاسی شجریان، کارش را پیچیده کرده!

علی جنتی وزیر ارشاد در تازه ترین گفتگویش با اشاره به حاشیه های سیاسی که پیرامون محمدرضا شجریان وجود دارد به صراحت این مساله را اعلام کرده که کمک برای بازگشت او کار وزارت ارشاد نیست.

سینماژورنال: موضع گیریهای نسنجیده و البته احساسی که شجریان بعد از ماجراهای مربوط به انتخابات سال 88 انجام داد و مصاحبه هایش با شبکه های تلویزیونی معاند سبب ساز آن شد که در سالهای بعد نتواند فعالیت هنری خود را به طور گسترده در داخل انجام دهد.

به گزارش سینماژورنال علی جنتی وزیر ارشاد در تازه ترین گفتگوی خود که با “اعتماد” انجام شده به صراحت این نکته را بیان کرده که برنامه ای برای کمک به شجریان ندارد. بخشهایی از این گفتگو که درباره شجریان است را در ادامه می خوانید:

در حوزه موسیقی آقای شجریان را برنامه‌یی برایش ندارید که برگردد؟

آن را سخنگو جواب داده دیگر من نمی‎خواهم وارد آن بشوم.

سخنگوی وزارت ارشاد جای خودش، من از زبان خودتان می‎خواهم بشنوم برای آقای شجریان برنامه‌یی ندارید؟

کار ما نیست که آشتی بدهیم. بالاخره ایشان دو بعد دارد یکی بعد هنری است و کسی نمی‎تواند برجستگی هنری ایشان را انکار کند و یک سری مسائل سیاسی حول و حوش ایشان مطرح است که مباحث را قدری پیچیده کرده است. عملا این کار به حوزه ما مربوط نمی‎شود.

شما موافق بازگشت‎شان هستید؟

ما علاقه‌مندیم با توجه به سابقه ایشان و مهارت‎ها و توانایی‎های او مردم بتوانند از هنر ایشان استفاده کنند. این جزو علایق ما است.