1

علی جنتی از بی‌تقصیر بودن سازمان سینمایی در انتشار نامه حراستی سخن گفت/سینماژورنال: مقصر درز نامه را شناسایی کنید

سینماژورنال: در روزهای گذشته انتشار یک نامه داخلی از حراست به رییس سازمان سینمایی و ذکر رقم دریافتی دو مدیر سابق سازمان سینمایی از طریق یک رسانه شبه‌اصولگرا به شدت در کانون تعجب قرار گرفت.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال فارغ از ادعاهای طرح شده در این نامه که با جوابیه تفصیلی محمدرضا عباسیان که یکی از مدیرانی بود که نامش در این نامه آمده بود، همراه شد(اینجا را بخوانید) برای بسیاری این پرسش طرح گردید که تصویر نامه داخلی سازمان سینمایی چگونه از یک رسانه شبه‌اصولگرا سربرآورده است؟

البته که نه رییس سازمان سینمایی و نه هیچ کدام از مقامات این سازمان در این باره توضیحی ارائه نکردند با این حال علی جنتی وزیر ارشاد روز گذشته و در حاشیه افتتاح نخستین گالری مجازی ایران وقتی مخاطب پرسش “مهر” قرار گرفت که در این باره از وی پرسید از بی تقصیری سازمان سینمایی در انتشار این نامه سخن گفت.

این اقدام از طرف سازمان سینمایی صورت نگرفته

علی جنتی درباره اسناد مالی یکی از مدیران سابق سازمان سینمایی که طی روزهای گذشته در یکی از سایت ها منتشر شده و این سوال که اسناد سازمان سینمایی چگونه در اختیار یک رسانه خاص قرار گرفته است، گفت: این اقدام از طرف کسی در داخل سازمان سینمایی صورت نگرفته است.

این مقام دولت یازدهم افزود: یک زمانی اتهاماتی به دکتر ایوبی رییس سازمان سینمایی وارد کردند مبنی بر اینکه حقوق بالایی می گیرد و ایشان هم مستدل و به درستی از خودشان دفاع کردند. همچنین در ادامه این بحث ها مسائلی مطرح شد که در گذشته رقم هایی به بانک های خارج از کشور رفته و برگشت نداشته است و یا برخی حیف و میل هایی صورت گرفته است.

جنتی با تاکید بر اینکه هرگز از سوی مدیران سینمایی در دولت یازدهم نام افرادی از مدیران سینمایی دولت های قبلی آورده نشده است، عنوان کرد: از سوی سازمان سینمایی نام اشخاص خاصی برده نشد یا حرفی از فیش های حقوقی به میان نیامد. متاسفانه این اقدام به عنوان یک ابزار سیاسی برای برخورد با رقبا مطرح می شود و از سوی هر کسی این اقدام صورت بگیرد نادرست است.

وزارت ارشاد باید ماجرا را پیگیری کند
به گزارش سینماژورنال اینکه جنتی از این گفته که سازمان سینمایی در انتشار نامه حراستی نقشی نداشته است و از آن سو انتشار فیشهای حقوقی اشخاص را نادرست دانسته این امیدواری را پیش می آورد که شخص وزیر ارشاد با پیگیری دقیق ماجرا مشخص سازد یک نامه درون سازمانی چطور سر از رسانه ای درآورده که نزدیک به دولت هم محسوب نمی شود؟

باز اگر این نامه، معاصر بود و مربوط به امسال هضم قضیه ساده تر بود اما وقتی نامه ای مربوط به یک سال قبل به ناگاه از یک رسانه شبه‌اصولگرا سربرمی‌آورد بیش از پیش مخاطب را کنجکاو می کند که ببیند اصل قضیه چیست.

به خصوص که این نامه مدتی بعد از یادداشت تلگرامی رییس سازمان سینمایی منتشر شد؛ یادداشتی که رییس در آن اشاراتی گزنده داشت به برخی از مدیران سابق.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا وزارت ارشاد ماجرای چگونگی درز این نامه حراستی به یک رسانه شبه‌اصولگرا را پیگیری خواهد کرد؟