1

علیرغم راه‌اندازی کمپین چندصدامضایی برای مقابله با توهین به اهالی رسانه⇐شهاب حسینی در مقابل چشمان برخی از امضاءکنندگان کمپین، از خجالت خبرنگاران درآمد و آب از آب تکان نخورد!+واقعه‌نگاری دو رسانه مستقل در این باره

سینماروزان: در روزهای گذشته و به سبب توهینی که بهناز جعفری به یک خبرنگار انجام داد کمپینی تلگرامی که به ظاهر محل تجمع خبرنگاران بود برای اعتراض به این توهین شکل گرفت؛ کمپینی که در بازه زمانی کوتاه چندصد امضاء هم زیرش آمد!!! و این حجم امضاء این نوید را میداد که در نشستهای آتی، اهالی رسانه پاسخی درخور به توهین کنندگان دهند.

به گزارش سینماروزان چهار روز بعد از توهین بهناز جعفری اما نشست خبری نمایش «اعتراف» که بناست شهاب حسینی آن را کارگردانی کند در تئاترشهر برگزار گردید.

این نشست با یک ساعت تأخیر و در حالی برگزار شد که شهاب حسینی در ابتدای نشست به صراحت گفت: «هنرمند نیازی به خبرنگاران ندارد» و در ادامه نشست هم تا توانست از خبرنگارانی گفت که در قالب مافیا، انرژی خود را بر نابودی همکاران وی گذاشته اند!!!

فارغ از تناقض موجود در گفته های شهاب که جایی از بی نیازی هنرمند به خبرنگار میگوید و در جای دیگر از قدرت بالای خبرنگاران که مصروف نابودی شده(!!!) اینکه برخی از اهالی رسانه که در نشست حضور داشتند و اتفاقا نامشان هم در کمپین چندصدامضایی آمده کمترین واکنشی به توهین اخیر نشان ندادند جای تعجب دارد.

ابتدا واقعه نگاری کانال «پاتوق هنر» از این اتفاق را بخوانید:

نشست خبری نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی که قرار بود ساعت ۱۱ امروز در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شود با نزدیک به یک ساعت تاخیر آغاز شد. خبرنگاران به دلیل این تاخیر قصد ترک نشست را داشتند و حتی در دقایق ابتدایی برنامه در سالن حاضر نشدند اما در نهایت با عذرخواهی عوامل و کوتاه آمدن اهالی رسانه این نشست برگزار شد.

در خلال نشست برخی خبرنگاران تخصصی حوزه تئاتر انتقادات و اعتراض خود را به تاخیر حضور شهاب حسینی و برخی جمله‌های بحث‌برانگیزش مطرح کردند که البته بی‌جواب نماند و حسینی هم پاسخ‌های تند و تیزی داد!

فارغ از حاشیه‌ها و برخی جملات حسینی در این نشست که در فضای مجازی دست به دست شده اما در نهایت این جلسه با حضور اکثر خبرنگارانی(!!!) که برای پوشش خبری آن در تئاتر شهر حاضر شده بودند برگزار شد و در پایان نشست حتی برخی عکس یادگاری هم با عوامل نمایش گرفتند!

حالا واقعه نگاری کانال «سینماتوگراف» از این ماجرا را بخوانید:

جناب شهاب حسینی امروز در نشست خبری نمایششان پس از یک ساعت تاخیر برای حضور در نشست، فرموده اند: من به این نشست نیازی ندارم. شما خبرنگاران هستید که به خبر احتیاج دارید!
خبرنگاران به خبر احتیاج دارند. این جمله درست است. البته نه برای مصارف شخصی! یا انداختن بالا! بلکه برای نیاز حیاتی جامعه… اما باید توجه کرد که خبرنگاران به هر خبری احتیاج ندارند!
خوشبختانه آنقدر خبر هست که احتیاج رسانه ها و خبرنگاران را رفع کند.
پس بهتر است خبر هر کسی که فکر می کند به خبرنگار احتیاج ندارد و این خبرنگاران هستند که به او احتیاج دارند، را برای رفع نیاز! انتخاب نکنیم و با اخبار دیگر رفع نیاز نماییم تا ببینیم چه کسی به خبر و رسانه بیشتر احتیاج دارد؟!
ضمنا خوب به یاد دارم که جناب شهاب حسینی حدود یک ساعت پشت تلفن با آب و تاب برای من صحبت می کردند که در مصاحبه ای که برای فیلم «ساکن طبقه وسط» ایشان قرار است انجام شود چه مواردی حتما مورد نظر قرار گیرد! آن روز ایشان به خبرنگار احتیاج داشت ظاهرا! البته آن روز هنوز جنابشان به یمن جهانی شدن اصغر فرهادی جایزه جهانی نگرفته بودند…
پ ن: به نظرم زمان آن رسیده که خبرنگاران کمی نجابت خود را کنار بگذارند. فقط کمی… گوشه ای از پشت صحنه های مصاحبه هایشان با این افراد مشهور و مثلا محبوب را منتشر کنند. تا مشخص شود شهرت به هیچ وجه مانع له له زدن خنده دار دوستان هنرمند برای مصاحبه و دیده شدن بیشتر نمی شود!
دانسته هایمان از پشت صحنه های فعالیت های هنری هم بماند…