1

علیرغم حضور بیش از ۳۰ فیلم در جشنواره، داروغه‌زاده متذکر شد⇐ ایجاد بخش «خارج مسابقه» منتفی نیست+توضیحات دبیر جشنواره درباره تیم داوران؛ از بی‌میلی اصغر فرهادی تا ردّ حضور مجیدی

سینماروزان: علیرغم آن که برخلاف سال گذشته که جشنواره فقط یک بخش اصلی سودای سیمرغ و 22 فیلم داشت امسال مجددا بخش نگاه نو وارد جشنواره شده و نزدیک به 32 فیلم بلند داستانی در جشنواره حضور خواهند داشت. با این حال ابراهیم داروغه زاده از احتمال ایجاد بخش «خارج مسابقه» در جشنواره هم حرف زده است.

دبیر جشنواره سی و هفتم فجر گفت: در حال حاضر جدول کامل شده است ولی ایجاد بخش «خارج از مسابقه» منتفی نیست. با این حال باید کمی جلوتر برویم و ببینیم کدام یک از فیلمسازان حذف شده، درخواست حضور در بخش خارج مسابق دارند و ببینیم آیا اصلاً شرایط لازم برای این بخش فراهم خواهد شد یا خیر.

داروغه زاده با اشاره به چینش داوران ظرف روزهای آینده بیان داشت: واقعیت این است که ما انتخاب قطعی نداشته‌ایم و روز شنبه هفته آینده جلسه شورای سیاست‌گذاری را برگزار می‌کنیم تا داوران نهایی شوند.

وی با رد حضور مجیدی در تیم داوران افزود: با مجید مجیدی صحبتی نشده است و فقط پیش از این خودم صحبتی با اصغر فرهادی داشتم که ببینم آیا برای داوری می‌توانیم از کمکشان استفاده کنیم؟ ولی ایشان تمایلی نداشتند در این موقعیت قرار بگیرند.

دبیر جشنواره ادامه داد: شورای سیاستگذاری هنوز داوران را مشخص نکرده و این رایزنی با اصغر فرهادی را هم خودم به عنوان دبیر جشنواره قبلا انجام داده بودم.