1

علیرغم تکرار مکررات فصل اول و مشابهت با سریالهای قبلی سازنده⇐فصل دوم «نفس» هم تولید می‌شود!⇔آیا صداوسیما واقعا بی‌پول است؟

سینماروزان: علیرغم آن که سریال «نفس» به دلیل شباهتهای فراوانی که چه در خط داستانی و چه در ساختار با مجموعه های قبلی سازنده اش «پروانه» و «ارمغان تاریکی» دارد و به همین دلیل نتوانسته به اندازه سریالهای پیشین مورد توجه قرار گیرد اما جلیل سامان سازنده سریال قصد ساخت فصل دوم «نفس» را دارد!

به گزارش سینماروزان جلیل سامان که از انتقادات وارده به دلیل شباهت سریال با آثار قبلی اش آگاه بوده در صفحه اجتماعیش نوشته است: مقایسه «نفس» با «ارمغان تاریکی» و «پروانه» اشتباه است. به جای مقایسه بهتر است اطلاعات «نفس» را تجزیه و تحلیل و نکات مشترکشان را با کارهای قبلی پیدا کنید چون آنها سرنخ رفتارهای شخصیت ها هستند.

ایشان ادامه داده است: فصل اول «نفس» در ٣٠ قسمت تهیه شده است. داستان و مضمون در اینجا به اوج می رسد اما داستان ادامه دارد. فصل دوم «نفس» به احتمال زیاد اگر خدا بخواهد در سال جاری فیلمبرداری خواهد شد که در آن سرنوشت شخصیت ها دنبال می شود.

اینکه در رکود گریبانگیر رسانه ملی و در روزهایی که مدیران این رسانه مدام از کمبود بودجه به عنوان عاملی بر به نتیجه نرسیدن پروژه های کارگردانانی همچون داوود میرباقری سخن می گویند بناست فصل دوم سریالی ساخته شود که فصل اولش هم مورد توجه قرار نگرفته عجیب است!

باز اگر این اتفاق در شرایطی صورت می گرفت که سازندگان به واسطه جذابیت فصل اول توانایی جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی برای تولید فصل دوم را داشتند قابل قبول بود اما وقتی بناست باز هم بودجه از صداوسیما باشد تا داستانی پرتکرار ادامه یابد چه دلیلی وجود دارد برای تولید فصل دوم؟