1

علیرغم بی‌توجهی‌های داخلی “فصل فراموشی فریبا” در آمریکا خوش درخشید

سینماژورنال: «فصل فراموشی فریبا» یکی از آثار اخیر عباس رافعی کارگردان سینمای ایران علیرغم کم لطفی هایی که در جشنواره فجر و اکران داخلی به آن صورت گرفت اما در حضورهای جشنواره ای خود خوش درخشیده است.

به گزارش سینماژورنال عباس رافعی که در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «یونیورسال» آمریکا حضور داشت جایزه بهترین فیلم سینمایی و ساره بیات جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

جشنواره «یونیورسال» هر ساله فیلم های جدیدی به سینمای آمریکا معرفی می کند و امسال عباس رافعی تهیه کننده و کارگردان فیلم «فصل فراموشی فریبا» با فیلم هایی از آمریکا، کانادا، کوبا و فرانسه در جشنواره رقابت کرد.

«فصل فراموشی فریبا» که در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «یونیورسال» آمریکا حضور داشت جایزه بهترین فیلم سینمایی و ساره بیات جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

جشنواره «یونیورسال» که در ۵۲ استان ایالت متحده آمریکا شعبه دارد نیمه اول مهرماه در کانزاس سیتی آغاز شد و سروین بیات خواهر ساره بیات بازیگر فیلم به نمایندگی از تیم سازنده در این رویداد مهم سینمای آمریکا حضور داشت و جوایز ساره بیات و عباس رافعی را دریافت کرد.

علیرضا برازنده نیز نامزد بهترین فیلمبردار این دوره از جشنواره بود.

نامزد دریافت جایزه از جشنواره هالیوود

این فیلم که هم اکنون نامزد دریافت بهترین فیلم از جشنواره هالیوود است هفته گذشته در جشنواره «رومانی» به عنوان بهترین فیلم سینمایی موفق به کسب جایزه اصلی این جشنواره شد و در شهریور ماه امسال در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم «نیوجرسی» آمریکا حضور داشت و موفق به دریافت چهار جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد.

عباس رافعی بیش از این نیز در بخش مسابقه جشنواره «هادسون» نیویورك و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی «كلمبیا» آمریکا و در در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم «مونترال» كانادا حضور داشت.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اكنون كه همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.