1

علیرضا رییسیان کارگردان باسابقه مطرح کرد ⇐ فقط شعار میدهند که آمده ایم ریل گذاری را عوض کنیم ولی انگار میخواهند قطار را با کالسکه عوض کنند!/خانه سینما در پنج سال گذشته فقط راه ورود سیاست به سینما را هموار کرد!/گروه در سایه ای وجود دارد که فرامین اصلی برای آنهاست و مدیران سینمایی صرفا تابع فرامین آنها هستند!!

سینماروزان/محمد شاکری: اوضاع بغرنج سینما در سالهای اخیر و فقدان ارائه راهکار عملیاتی توسط مدیریت سینما برای حل مشکلات با واکنش علیرضا رییسیان کارگردان باسابقه مواجه شده است.

علیرضا رییسیان به روزنامه شرق گفت: سینمای جشنواره ای هیچ تاثیری بر سینمای داخل ندارد. در سینمای داخل ساخت کمدی عامه پسند بر هر چیز دیگر غلبه یافته. از آن طرف فیلم های سفارشی ضعیف هم مدام ساخته میشوند بدون آن که ارزش هنری یا مخاطب داشته باشند.

رییسیان ادامه داد: سینمای اجتماعی تقلیل پیدا کرده به سینمای آدم های حاشیه ای و لمپن ها و روابط غیرمتعارف. چرا مدیران و معاونان فرهنگی هنری سینمای اجتماعی کنشگر را حذف کرده اند؟

کارگردان فیلمهای چهل سالگی و دوران عاشقی گفت: گروه در سایه ای در ارشاد هستند که فرامین اصلی برای آنهاست و مدیران سینمایی صرفا تابع فرامین آنها هستند. شاید برای همین باشد که شاهد یکی از بی کیفیت ترین ادوار مدیریتی در ارشاد هستیم. برنامه ای وجود ندارد و فقط با شعار می خواهند گذران وقت کنند. نتیجه ادامه وضعیت فعلی افزایش بیکاری اهالی هنر است.

رییسیان گفت: اکثر مدیران فرهنگی فاقد دانش و تجربه لازم در امر سینما هستند و برای همین است که شاهد ریزش مخاطب سینما هستیم. فقط شعار میدهند که آمده ایم ریل گذاری را عوض کنیم ولی انگار میخواهند قطار را با کالسکه عوض کنند.

کارگردان ریحانه و خانه متروک درباره عملکرد خانه سینما تاکید کرد: خانه سینما در زمینه حل مشکلات فرهنگی هنری سینماگران موفق نبوده. خانه سینما در پنج سال گذشته هیچ کنشگری نداشته و صرفا راه ورود سیاست به سینما را فراهم کرد.

علیرضا رییسیان: مدیران سینما تابع فرامین گروه در سایه هستند!
علیرضا رییسیان: مدیران سینما تابع فرامین گروه در سایه هستند!