1

علیرضا رییسیان: سال ۸۸ به میرحسین رأی دادم اما نتیجه دیگری رقم خورد/ اگر به فهم مردم اعتقاد داريم بايد رأي آنها را بپذيريم

سینماروزان: کمتر از یک هفته به انتخابات، به مانند ادوار پیشین شاهد حمایت قاطبه هنرمندان از کاندیدایی خاص نیستیم و تلاشهای جسته و گریخته برخی نامزدها برای جلب نظر هنرمندان هم بیشتر حمایتهای جرقه‌ای را موجب شده است.

به گزارش سینماروزان علیرضا رییسیان نویسنده و کارگردان سینمای ایران که دو سال قبل درام «دوران عاشقی» را روی پرده داشت که در زمره آثار پرمخاطب سال بود دلیل عدم موضع گیری قاطعانه از سوی اهالی هنر را تردید آنها در انتخاب میداند.

عليرضا رئيسيان در گفتگو با «جوان» به اين نکته اشاره مي‌کند که وي در اين دوره از انتخابات تصميم گرفته روي مشارکت مردم تأکيد کند، دليلش هم اين است که نمي‌داند چه وضعيتي پيش خواهد آمد، ولي مي‌داند مشارکت بالا به نفع کشور تمام مي‌شود.

رئيسيان مي‌گويد: هنرمندان در جامعه جزو اقشار تأثيرگذار هستند، اما لزوماً قرار نيست هميشه رأي مردم و آنها يکي باشد. من خودم سال 88 به ميرحسين موسوي رأي دادم و قاطبه هنرمندان هم همين راه را رفتند، ولي نتيجه خلاف انتظار ما رقم خورد. اين اتفاقي است که بايد پيش‌بيني آن را داشته باشيم. مردم چک سفيد امضاء به هنرمندان نداده‌اند كه هميشه همان تصميمي را بگيرند که آنها گرفته‌اند. اگر به بلوغ و فهم مردم اعتقاد داريم بايد رأي آنها را بپذيريم و بدانيم قرار نيست حتماً رأي مردم همان رأي ما باشد.

رئيسيان در پاسخ به اين سؤال که چرا عده‌اي رأي خود را علني نمي‌کنند، گفت: اين به فضاي حال حاضر جامعه برمي‌گردد. آنهايي که پاي کار هيچ نامزدي نمي‌روند از آينده مطمئن نيستند. البته اگر شخصي به اين ايده رسيد که يک نامزد از هر جهت بهتر است و مي‌تواند به نفع مردم تغيير به وجود بياورد بايد با صراحت بيان کند، ولي اگر کسي بيان نمي‌کند دليلش اين است که ترديد دارد.