1

علیرضا داوودنژاد: طرحی داشتم درباره یک روز زندگی شمس و مولانا که به جایی نرسید/یک فیلمنامه دفاع مقدس هم داشتم که به نتیجه نرسید

سینماژورنال: علیرضا داوودنژاد کارگردانی که تقریبا در سه دهه اخیر در سینمای ایران حضور داشته است سه سالی میشود که فیلم نساخته است.

به گزارش سینماژورنال وی در تازه ترین گفتگویش نکاتی را درباره طرحهای سینمایی اخیرش بیان کرده است.

جالب آنجاست که در میان طرحهای سینمایی داوودنژاد همه جور پروژه ای هست؛ از پروژه ای اجتماعی درباره اعتیاد تا پروژه ای دفاع مقدسی که بنا بوده سعید سعدی تهیه کننده آن باشد تا پروژه ای تاریخی درباره شمس تبریزی.

طرحی درباره یک روز زندگی شمس و مولانا

داوودنژاد در گفتگو با “شرق” با اشاره به طرحهای سالهای اخیر می گوید: من طرح و فیلم‌نامه کم ننوشته‌ام. مثلا طرحی داشتم درباره یک روز زندگی شمس و مولانا که آن را به آقای ایوبی دادم. ایشان هم خیلی پسندید؛ اما اتفاقی نیفتاد.

فیلمنامه اعتیادم به جایی نرسید

وی ادامه می دهد: یا بعد از اینکه وزیر کشور به خانه سینما آمد و تأکید ایشان درباره ساختن فیلم درباره اعتیاد، فیلم‌نامه کاملی ارائه کردم که در شورای مشترک وزارت کشور و ارشاد تصویب هم شد؛ اما به جایی نرسید.

“فراری” با مضمون آسیبهای اجتماعی

داوودنژاد می افزاید: فیلم‌نامه دیگری هم با کامبوزیا پرتوی نوشتیم با عنوان «فِراری» که درباره آسیب‌های اجتماعی نسل جوان بود و حتی پروانه ساخت را هم گرفتم ولی شرایط ساخت آن فراهم نشد.

یک فیلمنامه دفاع مقدس داشتم که به جایی نرسید

جالب ترین جای گفتگوی داوودنژاد جایی است که از تلاشش برای ساخت فیلم دفاع مقدسی چنین می گوید: یک فیلم‌نامه دفاع مقدس هم داشتم که تا جاهایی هم جلو رفتیم و سعید سعدی هم خیلی تلاش کردند اما هنوز هم به جایی نرسیده است. نمی‌دانم شاید ناخودآگاه جلوی پای خودم سنگ می‌اندازم.