1

علاقه وافر “کلاه قرمزی” به “ماهی و گربه”!

سینماژورنال: در شرایطی که پرفروشترین فیلم اکران نوروزی یعنی “ایران برگر” همچنان با ممنوعیت پخش تیزرهایش از رسانه ملی روبروست و البته این مشکل برای “استراحت مطلق” دیگر فیلم اکران نوروزی هم وجود دارد اما سیما برای یکی دو فیلم گروه سینمایی “هنروتجربه” سنگ تمام می گذارد.

به گزارش سینماژورنال این شبها مهمترین باکسهای تبلیغاتی سیما که مربوط به قبل و میان مجموعه های “کلاه قرمزی” و در “در حاشیه” میشود در اختیار تیزر دو فیلم از آثار “هنروتجربه” قرار گرفته است.

“کلاه قرمزی” علاقه وافری به “ماهی و گربه” دارد(!!!) و در این شبها تیزر این فیلم را به طور مرتب در میان پخش اش روی آنتن می بیند بدون اینکه کسی بداند ربط این فیلم آوانگارد که نمی تواند در سبد علایق مخاطب عام قرار گیرد با یک مجموعه عروسکی که همه چیزش براساس طنازی پیش می رود چیست.

علاقه مهران مدیری به “انارهای نارس”

از آن طرف تیزرهای “انارهای نارس” دیگر فیلم “هنروتجربه” نیز تقریبا هر شب، قبل یا در میان پخش “در حاشیه” روی آنتن می روند. فضای محتوایی “انارهای نارس” هم ربط چندانی به یک مجموعه کمدی ندارد.

به گزارش سینماژورنال طبیعی است که استفاده از سبد تبلیغی رسانه ملی برای معرفی یک محصول فرهنگی کمترین ایرادی ندارد اما به هر حال در این معرفی هم نباید بی عدالتی صورت گیرد ولی در این مورد دو بی عدالتی صورت گرفته است.

دو بی عدالتی بزرگ

اول آن که در اکران نوروزی گروه هنروتجربه بیشتر از 10 فیلم روی پرده اند اما سهم عمده تیزرهای تبلیغاتی فقط به دو فیلم “ماهی و گربه” و “انارهای نارس” رسیده است.

و دوم و البته مهمتر آن که برای آثاری که بیشتر مروج نگاه جشنواره های فرنگی هستند فضای تبلیغی فراهم شده است اما همین فرصت از فیلمهایی مانند “ایران برگر” که با تکیه بر ویژگیهای بومی جامعه ساخته شده اند دریغ شده است.

امیدواریم مدیران جدید سیما هرچه زودتر و قبل از آن که فرصت بهینه معرفی محصولات اکران نوروزی از بین برود برای اصلاح این رویه اقدام کنند.