1

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت⇐ هیچ ردّی از کمکهای جمع‌آوری‌شده توسط سلبریتی‌ها در کرمانشاه دیده نمی‌شود!!!

سینماروزان: عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با‌اشاره به اینکه ردپایی از کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط ستاره‌های خبرساز در کرمانشاه دیده نمی‌شود، تاکید کرد: کمک‌های مردمی باید با نظارت مسئولان استانی به زلزله‌زدگان تعلق می‌گرفت.

فرهاد تجری نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، گواور، سومار، نفت‌شهر و خسروی در مجلس دهم در بخشی از گفت وگو با «خانه ملت» گفت: تاکنون هیچ ردپایی ازکمک‌های برخی سلبریتی‌ها افراد قهرمان و خیر دیده نشده است، منابع جمع‌آوری شده از سوی برخی افراد تاکنون هزینه نشده و باید شرایط و زمان هزینه‌کرد این سرمایه‌ها از سوی افراد پرسش شود.

تجری با تاکید براینکه این کمک‌ها در شرایط اضطراری توسط مردم انجام شد، افزود:‌ یکی از‌اشتباهات این است که اعتماد به ساختارهای رسمی و نظارت‌پذیر را سلب کنیم و به افرادی اطمینان ‌کنیم که در زمان لازم ابزار کافی برای نظارت و پاسخگویی از آنها نداریم، بنابراین نیاز است که با پیگیری مسئولان این اتفاق مورد توجه قرار گیرد، البته نباید به حسن نیت و دلسوزی این افراد بی‌توجهی کرد؛ اما این رویه سبب شد که کمک‌ها از مجاری رسمی به دست مردم نرسد، به طورحتم نحوه واگذاری این کمک‌ها به مردم باید طبق سازوکاری مشخص انجام شود.

لازم به ذکر است در زلزله 5 سال پیش مناطق ورزقان، اهر و هریس نیز جمعی از هنرپیشگان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردند و قول تاسیس یک خانه فرهنگ در مناطق زلزله‌زده با این کمک‌ها را دادند اما تاکنون چنین ساختمانی احداث نشده است. مرتضی آتش زمزم از جمله سینماگران دخیل در آن ماجرا کمکهای مردمی جمع شده برای ساخت خانه فرهنگ را نزدیک به 750 میلیون دانسته بود که کفاف ساخت خانه فرهنگ را نداد!