1

عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگر #قاتل_و_وحشی و #بلوف مطرح کرد:  بیانیه صادر کردن دردی از اهالی سینما که در معیشت خودشان مانده‌اند، دوا نمی‌کند!/الان سازمان نظام پزشکی یا سازمان نظام مهندسی، بیانیه سیاسی‌طور میدهند یا سعی می‌کنند با رایزنی‌های عملیاتی، حفظ اعتبار جامعه پزشکان و مهندسان را رقم بزنند؟؟/مگر اهالی سینما کلا چند نفر هستند که این قدر در ایجاد تسهیلات معیشتی برای آنان اهمال میشود؟/وقتی کارمندان بانک ها و لشکری ها و کشوری ها، همه و همه تسهیلات خرید اعتباری ارزاق دارند چرا خانواده سینما هنوز حتی یک تعاونی مصرف ندارند؟

سینماروزان/پیمان اسماعیلی: بی تفاوتی به معیشت اهالی سینما که از شب عید تا ماه رمضان و روز سینما تسری یافته، ادامه دارد و به جای هر گونه همدلی و تلاش برای حل مشکلات معیشتی،هرازگاه بيانيه های سیاسی‌طور است که از بالادست خانه سینما صادر میشود‌.

عزت‌ا.. رمضانی‌فر بازیگر پیشکسوت با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت: به نظر من خانه سینما میتواند با اتخاذ راهبردهای جدید، ورود بیشتری در عرصه مسائل رفاهی ، معیشتی و اقتصادی اهالی سینما مثل تاسیس تعاونی های مصرف و غیره داشته باشد و در کنارش حمایت از آدم های صدمه دیده از شرایط کرونایی سالهای اخیر که چند سالی است کاری نداشته اند و درآمدی هم کسب نکرده اند نیز مهم است.

بازیگر “از فریاد تا ترور” و “بالاش” در ادمه تاکید کرد: بیانیه صادر کردن دردی از اهالی سینما که در معیشت خودشان مانده‌اند، دوا نمی کند. این نوع کارها در اصل شانه خالی کردن از وظیفه اصلی صنفی و مسئولیتی است که روسای صنف بابت حمایت از هنرمندان دارند. سیاسی شدن فعالیت صنفی با روح فعالیت معیشتی متناقض است. الان سازمان نظام پزشکی یا سازمان نظام مهندسی، بیانیه سیاسی‌طور میدهند یا سعی می‌کنند با رایزنی‌های عملیاتی، حفظ اعتبار جامعه پزشکان و مهندسان را رقم بزنند؟؟

این بازیگر ضمن اشاره به عدم تحقق وعده های روسای صنف سینما در باب حمایت از هنرمندان افزود: چندی قبل در سمیناری در شهر مشهد با تعدادی از هنرمندان حضور داشتم که یکی از مدیران به عنوان سخنران مباحثی در باب لزوم حمایت از هنرمندان را عنوان کرد و در آخر مراسم با توجه به این دیدگاه حمایتی شان از ایشان خواستم برای تاسیس یک آموزشگاه هنری که مجوزش را دریافت کرده ام و تاسیس آن می تواند اوقات فراغت خیلی از جوانها را پوشش بدهد و نروند سراغ مسائل حاشیه ای، مرا برای اجاره یک محل برای تاسیس آموزشگاه به بانک و یا ارگانی معرفی کند و ایشان قول حمایت دادند و مرا به رئیس دفترشان معرفی کردند و ایشان هم قول داد تا چند روز بعد کار را انجام بدهند ولی پس از مدتی وقتی با رئیس دفتر ایشان تماس گرفتم ایشان حاضر به مکالمه نشد و شخص دیگری هم گفت شما در اولویت نیستید و نمی‌توانید برای دریافت وام اقدام کنید. خب این نوع برخوردها بسیار دردناک است و ما از مسئولین انتظار داریم که به قول هایشان عمل کنند.

عزت الله رمضانی فر
عزت الله رمضانی فر

بازیگر “بلوف” و “قاتل و وحشی” تاکید کرد: مگر اهالی سینما کلا چند نفر هستند که این قدر در ایجاد تسهیلات معیشتی برای آنان اهمال میشود؟ الان حتی آن کمک هزینه بیمه تکمیلی درمان نیز از سوی خانه سینما اعمال نمی‌شود و سینماگران باید هزینه هنگفت برای بیمه تکمیلی خود و خانواده شان بدهند؟ وقتی کارمندان بانک ها و لشکری ها و کشوری ها، همه و همه تسهیلات خرید اعتباری ارزاق دارند چرا خانواده سینما هنوز حتی یک تعاونی مصرف ندارند؟ الان اگر هنرمندی که حقوق ثابت ندارد یخچال ش خراب شود از کجا بیاورد یک یخچال بخرد؟؟! اینکه کار سختی نیست، لااقل سران خانه سینما در همان ساختمان کوچه سمنان یک تعاونی مصرف ایجاد کنند تا لااقل بشود خرید اعتباری و مدت‌دار کرد.