1

طعنه گزنده سناریست "زندگی خصوصی" به وزیر ارشاد⇐ "…آلبالو" مگر ماهی بوده که از دست شورا دربرود؟+کنایه به کارگردان فیلمی درباره مولکولهای آب!!!

سینماژورنال: اصغر نعیمی نویسنده و کارگردان سینمای ایران که فیلمی آماده اکران به نام “سایه های موازی” دارد در تازه ترین برنامه “شهر فرنگ” طعنه ای گزنده به وزیر ارشاد زد و کنایاتی به کارگردان فیلمی درباره مولکولهای آب!!!

به گزارش سینماژورنال نعیمی که پنج سال پیش بنا داشت فیلمنامه “زندگی خصوصی” را خودش بسازد اما اداره نظارت آن دوران اجازه ساخت این فیلم را به وی نداد و در نهایت فرحبخش این فیلم را ساخت با اشاره به اتفاقات پیش آمده درباره کمدی “50 کیلو آلبالو” گفت: جنتی با موضع گیری درباره “50 کیلو آلبالو” کمر سینما را شکست و سینما را از رونق انداخت.

وی ادامه داد: یعنی چه که ایشان گفتند “…آلبالو” از دست شورای صدور پروانه نمایش دررفته؟ فیلم مگر ماهی است که سر بخورد از دست و در برود؟ مگر می شود آن چند نفری که در شورا نشسته باشند فیلم را ندیده باشند و فیلم از دستشان دربرود؟

مرکز گسترش از فیلم ششم یک کارگردان حمایت کرد به بهانه مولکولهای آب

نعیمی با اشاره به معضل خودی و غیرخودی در برخورد مدیران با سینماگران بیان داشت: در سالهای گذشته دوستانی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بودند که وقتی من رفتم و از آنها خواستم برای ساخت فیلمم کمک کنند گفتند فقط از فیلم اولیها حمایت می کنند اما چند ماه بعد از کارگردانی حمایت کردند که فیلم ششم اش را با پول این مرکز ساخت؛ توجیهشان هم این بود که فیلم مذکور درباره دو جوان است که در حال کار بر روی مولکولهای آب اند و این یعنی تجربه!!!

کنایاتی به “آناهیتا”، محمد آفریده و محمدمهدی طباطبایی نژاد
به گزارش سینماژورنال به نظر می رسد اشاره نعیمی به عزیزالله حمیدنژاد و فیلمی به نام “آناهیتا” باشد؛ فیلمی با بازی شهاب حسینی و میترا حجار که داستان تحقیقات دو جوان بر روی مولکولهای آب را نشان می داد.
اگر به مرور کارنامه حمیدنژاد بپردازیم درمی یابیم که “آناهیتا” دقیقا ششمین فیلم وی است که در سال 87 و در زمان مدیریت محمد آفریده بر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شد؛ جالب اینکه در همان دوران محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیر فعلی مرکز گسترش، جزو معاونان مرکز گسترش بود!
“آناهیتا” در جشنواره فجر توجهی برنینگیخت و البته در گیشه هم موفق نبود؛ بعد از شکست تجاری این فیلم هم حمیدنژاد نتوانست فیلم دیگری را در سینما بسازد!

اصغر نعیمی
اصغر نعیمی
شهاب حسینی و میترا حجار در نمایی از "آناهیتا"
شهاب حسینی و میترا حجار در نمایی از “آناهیتا”