1

طعنه مهدی کرم‌پور به صدور مدام پیام تبریک از دست‌اندرکاران محفل هشت میلیارد و خرده‌ای جهانی فجر!+عکس

سینماروزان: صدور مدام پیام تبریک به بهانه جوایزی که نصیب سینمای ایران میشود از سوی دست اندرکاران جشنواره ای موسوم به جهانی فجر که اخیرا فاش شده نزدیک به 8میلیارد و خرده ای هم بودجه اش بوده به شدت در کانون انتقادات قرار گرفته است.

اینکه دست اندرکاران جشنواره ای که مدام بخاطر عدم حضور مهمانان مطرح و رونمایی از محصولات معتبر با طرح ایراد مواجه شده آن هم در شرایطی که بودجه ای پر و پیمان هم نصیب جشنواره شده، به طور پیوسته صدور پیام تبریک را در دستور کار قرار داده اند واقعا از کجا نشأت گرفته؟ از مطرح کردن نام جشنواره به بهانه این پیامهای تبریک؟ یا راه اندازی کارگروهی ویژه برای صدور پیام تبریک؟ شاید هم بناست با صدور این پیامهای تبریک از پرسشهای مبنی بر چگونگی هزینه‌کرد هشت میلیارد و خرده‌ای برای این جشنواره جلوگیری شود؟

مهدی کرم پور کارگردان شناخته شده سینمای ایران که پیشتر هم صرف بودجه میلیاردی برای این گونه محافل را نقد کرده بود با توئیتی طعنه‌آمیز خطاب به دست اندرکاران این جشنواره نوشته است: جشنواره جهانی فجر مانند یک ارگان رسمی یا سازمان دولتی بابت هر حضور و جایزه ای پیام تبریک صادر میکند! فقط یک لحظه فرض کنید یک جشنواره جهانی مثل کن، توکیو یا ساندنس برای هر موفقیت فیلمساز فرانسوی، ژاپنی یا آمریکایی در ایتالیا یا هندوستان بیانیه بدهند!

توئیت مهدی کرم پور
توئیت مهدی کرم پور