1

طعنه تند فراستی به مجیدی؛ مشاور یک بانک که ایده‌های عرفانی‌اش درنیامده!!!

سینماژورنال: مسعود فراستی منتقد نام آشنای سینمای ایران، امسال با نقدهای تند و تیزی که بر آثار جشنواره ارائه داد بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.

به گزارش سینماژورنال این منتقد، نظرسنجی مجله “24” را هم زمینه ای کرده است برای بیان نظرات صریح و متفاوتی که نسبت به جشنواره سی و سوم داشته است.

او با نگاهی آمیخته به طنز در پاسخ به این پرسش که فیلم برتر جشنواره چه بوده از “بچه های آسمان” نام برده؛ اثری از مجید مجیدی که البته نزدیک به دو دهه قبل ساخته شده است!

فراستی در پاسخ به پرسش مربوط به نومیدکننده ترین فیلمهای جشنواره از عبارت “به ترتیب حروف الفبا” نام برده است!

به گزارش سینماژورنال این منتقد صریح اللهجه درباره جذاب ترین شخصیت داستانی که در جشنواره دیده نیز گفته است: اکبر عبدی در تیزر بیماریهای خاص.

جذاب ترین بخش گفته های فراستی آنجاست که درباره ایده تلف شده مرتبط با جشنواره و آثار آن بیان داشته است: ایده؟ همین جا باید از مشاور فرهنگی یک بانک که عضو هیات داوران نیز هست یاد کنم که به احتمال زیاد ایده های فلسفی-عرفانی اش در فیلمها درنیامده.

به نظر می رسد این بخش از گفته های فراستی طعنه هایی غیرمستقیم به مجید مجیدی باشد که شنیده شده به عنوان مشاور فرهنگی بانکی که امسال به عنوان سرمایه گذار چندین فیلم حضور داشت، فعالیت می کند.

فراستی پرسش پیرامون شگفتی کل جشنواره را هم زمینه ای دانسته برای طعنه زدن به مجیدی و گفته است: کارت من که هنوز در پست پیشتاز است و انشاا.. بعد از فیلم آقای مجیدی به دستم خواهد رسید.

منظور از کارت هم احتمالا کارت دعوت فیلم “محمد” بوده است یا شاید هم کارت حضور در کاخ جشنواره!