1

طعنه‌هاي تند داماد معاون اعتدال به آقازاده معاون اصلاحات⇐کاسبي نيازي به «ژن خوب» ندارد!/«ژن خوب» براي مدافعان حرم است که جانشان را کف دستشان گذاشتند و به دل خطر زدند/کدام يک از آقازادگان جرأت دارند يک هفته کنار مدافعان حرم بجنگد؟!+گلايه‌هاي اين سرمايه‌گذار در عدم رويکرد مثبت مديران به توليد سريال با مضمون مدافعان حرم

سينماروزان: فصل اول سريال «شهرزاد» نام يک سرمايه‌گذار جوان که بعدتر شريک برند «شهرزاد» شد را در کانون توجه قرار داد. محمدهادي رضوي که فارغ از سرمايه گذاري 60درصدی در اين سريال به واسطه دامادي محمد شريعتمداري معاون اجرايي رييس جمهور شناخته ميشد به واسطه اظهارنظرات صريحي که بعد از بازداشت تهيه کننده «شهرزاد» از وي سر زد، در کانون توجهات قرار گرفت.

به گزارش سينماروزان و به نقل از سايت «نمايش خانگي» رضوي اما در فصل دوم سريال «شهرزاد» ترجيح داد در کنار گروه توليد نباشد و پروژه هايي که خودش علاقمند به توليد آنهاست را پيگيري کند. از جمله اين پروژه‌ها، يک سريال خانگي به نام «تلگرام» بود، برنامه اي سرگرم کننده براي کودکان و همچنين سريالي با مضمون مدافعان حرم.

محمدهادي رضوي در گفتگو با سايت «نمايش خانگي» با اشاره به اينکه منتظر تغيير و تحولات مديريتي ارشاد است تا برنامه هايش براي توليد را پي گيرد بيان داشت: تقريبا تمامي طرحهاي توليدي را متوقف کردم تا تعيين کابينه جديد و روشن شدن وضعيت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و به دنبالش تثبيت با تغيير در سازمان سينمايي.

رضوي با اشاره به اينکه اصلي ترين برنامه پيش روي موسسه رسانه هاي تصويري در دولت پيش رو حمايت از توليد محصولات جذاب ويژه اين مديوم است گفت: همان طور که بنياد سينمايي فارابي براي توليد محصولات سينمايي وامهاي بدون بهره مي دهد موسسه رسانه‌هاي تصويري هم بايد شرايط تخصيص وامهاي حمايتي با بهره پايين و زير 4درصد را براي توليدکنندگان شبکه خانگي فراهم کند. البته صريح بگويم موافق بريز و بپاشهاي دولتي براي توليد در شبکه خانگي نيستم و صرفا معتقدم بايد وامهاي کم بهره به سازندگان آثار تعلق گيرد؛ وامهايي که البته بايد بازگردانده شود.

وي خاطرنشان ساخت: اينکه توقع داشته باشند سرمايه گذاران و تجار با وامهاي بازرگاني که بهره آنها به 30 درصد مي‌رسد به سراغ توليد در شبکه خانگي بيايند انتظار گزافيست. شبکه خانگي مديومي است که چندين ماه زمان مي‌برد که سرمايه‌تان بازگردد و در اين شرايط هيچ بيزنس‌مني وام بازرگاني را صرف چنين مديومي نميکند. مگر نه اينکه در صنعت و کشاورزي وامهاي ترجيحي با بهره کم ميدهند که فقط صرف صنعت و کشاورزي شود. در حيطه نمايش خانگي هم دولت ميتواند به جاي اينکه وارد رقابت با بخش خصوصي شده و رايت فيلمها را بخرد بودجه‌اش را صرف تخصيص چنين وامهايي کند.

محمدهادی رضوی در پاسخ به این پرسش که ترجیحش برای تولید در شبکه خانگی چیست به سایت «نمایش خانگی» اظهار داشت: نزدیک به ۴۰ طرح خوب برای ساخت سریالی عاشقانه با مضمون مدافعان حرم به دستم رسیده است اما مشکل اینجاست که مسئولان فعلی از ورود به چنین مضامینی واهمه دارند و علاقه ای ندارند که ما از طریق یک درام عاشقانه پراحساس اتفاقاتی را که در سوریه رخ داده را روایت کنیم.

این سرمایه گذار ادامه داد: دقیقا به همین دلیل است که یا باید به مانند نمونه ای همچون «شهرزاد» عشق را برد به دل تاریخ و پناه بردن عاشقی مثل قباد به مسکرات را نمایش داد یا مانند «عاشقانه» عشقی را نشان داد که بیشتر از ملموس بودن برای جامعه ما را به یاد سریالهای ترک می‌اندازد.

رضوی با اشاره به یکی از طرحهایی که برای سریال سازی در شبکه خانگی داشته ادامه داد: زندگی آدمهایی که به مدافعان حرم پیوستند کم اوج و فرود احساسی و دراماتیک ندارد. مثلا طرحی به دستم رسید درباره مردی که عاشقانه همسرش را دوست داشت و در شرایطی که همسرش باردار بود به مدافعان حرم پیوست تا نذر خود را ادا کرده بود اما اقبالی از سوی مدیران فرهنگی برای تولید این کار دیده نشد.

شریک برند «شهرزاد» با طعنه به اظهارات یکی از آقازادگان که از «ژن خوب» خود سخن گفته به سایت «نمایش خانگی» گفت: من و امثال من که عددی نیستیم. ژن خوب برای همین مدافعان حرم است که جانشان را کف دستشان گذاشتند و به دل خطر زدند. ژن خوب برای رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بود که روی مین رفتند تا یک وجب از خاکمان کم نشود.  کدام یک از این آقازادگان مدعی ژن خوب جرأت دارند یک هفته کنار مدافعان حرم بجنگند؟؟؟

رضوی ادامه داد: کاسبی ژن خوب نمیخواهد و نیاز دارد به مطالعه ریاضیات و البته کسب مقداری تجربه. ژن خوب او دارد که به جای نشستن در پایتخت و توئیت زدن در فضای مجازی یا بلوف زدن جلوی دوربین، مرد و مردانه برود و با داعش بجنگد.