1

اظهارنظر طراحی که در دولت احمدی‌نژاد سیمرغ سه‌بُعدی طراحی کرد و در دولت روحانی از آن سیمرغ اعلام برائت کرد⇐آرای انتخاباتی هنرمندان به‌لحاظ عددی، اهمیتی ندارد!

سینماروزان: ابراهیم حقیقی گرافیست پیشکسوت ایرانی در سالهای اخیر به خاطر تناقضاتی که در طراحی سه بعدی سیمرغ در دولت دهم و سپس برائت از آن طراحی در دولت یازدهم و انجام یک طراحی تازه برای سیمرغ داشت خبرساز شده است.

ابراهیم حقیقی در بخشی از تازه ترین گفتگوی خود که با «شرق» و به بهانه هفته گرافیک انجام شده درباره حضور هنرمندان در انتخابات اظهارنظر کرده است. به اعتقاد حقیقی آرای هنرمندان به لحاظ کمّی به 50 هزارنفر هم نمیرسد اما تأثیرگذاری آنها برای حمایت از نامزدها اهمیت دارد؛ یعنی همان مسأله ای که امسال در بروز آن از سوی هنرمندان محافظه کاری شدید می بینیم.

حقیقی گفته است: خانه سینما با تمام عوامل و اعضایش اعم از بازیگران و کارگردانان و عوامل اجرائی حدود چهار ‌هزار نفر عضو دارد. هنرمندان عضو خانه تئاتر هم همین تعداد هستند. درکل همه اینها را اگر با هم جمع کنیم به ٥٠‌هزار نفر هم نمی‌رسد. این ٥٠ ‌هزار نفر به ‌لحاظ عددی، اهمیتی ندارد؛ آنچه اهمیت دارد حضور اینهاست.

وی ادامه داده است: این حضور می‌تواند برای تأیید یک نامزد تأثیرگذار باشد. حال اگر هنرمند پیش‌کسوت و برجسته‌ای برای مثال در تیزر تبلیغاتی فلان کاندیدا حضور داشته باشد این تأثیرگذار است، اما رأی ٥٠‌ هزار نفر تأثیری ندارد. نامزدها نیاز به رأی‌ میلیونی مردم دارند.