1

صف طولانی جلوی سینما آزادی برای “لانتوری” درمیشیان⇐از اسیدپاشان تا یقه سفیدان، اختلاسگران و البته دلواپسان همه حضور دارند

سینماژورنال: هرچند نام “لانتوری” درمیشیان جرو سه فیلم اول مردمی جشنواره نیست!!! اما اقبال مخاطبان به این فیلم در سینماهای مردمی فوق العاده بوده است.

به گزارش سینماژورنال بعد از پردیسهایی چون کوروش که فیلم را فول سانس اکران کردند امروز پردیس آزادی شاهد صفی طولانی مخاطبانی بود که برای تماشای فیلم در سانس 16 عصر جلوی درب ورودی سالن ایستاده بودند.

سوژه به روز و ملتهب”لانتوری” که به صراحت از اسیدپاشی می گوید و ساختار ژورنالیستی که درمیشیان برای روایت برگزیده باعث شده فیلم در زمره آثاری قرار گیرد که مخاطبان جشنواره بشدت با آن ارتباط برقرار کنند.

البته که طعنه های سیاسی-اجتماعی اثر و قرار دادن موتیفهایی چون آقازادگی، یقه سفیدان، دلواپسان، اختلاس، رانت خواری و گرفتاریهای برآمده از اختلاف طبقاتی در دل درام باعث شده “لانتوری” هم به مانند دو ساخته قبلی کارگردانش “بغض” و “عصبانی نیستم” اثری باشد بشدت روزآمد که اگر گرفتار حاشیه سازی افراطیون نشود خواهد توانست اکران خوبی را تجربه کند.