1

قابل توجه معصومه ابتکار⇐صرف ۷۲ هزار لیتر آب رودخانه برای تولید یک فیلم!+عکس

سینماروزان: فیلم سینمایی «چهل کچل» سومین فیلم بلند صادق صادق‌دقیقی که فیلم‌برداری آن به تازگی به اتمام رسیده  تدوین خود را آغاز کرد. حسن ایوبی به تازگی تدوین این فیلم را آغاز کرده است.

به گزارش سینماروزان «چهل کچل» داستان فولکلوری مربوط به خطه مازندران است که بر بستری امروزی روایت می‌شود. این فیلم که در منطقه هزار جریب مازندران فیلم‌برداری شده، تولید بسیار متفاوتی را از سرگذرانده است. به گفته پرهام دلدار مدیر تولید فیلم بیش از سی جلسه از چهل و سه جلسه فیلم‌برداری این فیلم زیر باران مصنوعی انجام گرفته است.

برای ایجاد این فضای بارانی گروه در مجموع از 72000هزار لیتر آب استفاده کرده است. «چهل کچل» از این نظر رکوردی را در سینمای ایران به جا گذاشته است. کمتر فیلمی در سینمای ایران به این حجم از فضای بارانی برای پیشبرد داستان خود نیازمند بوده است.

فیلم‌برداری بیش از هفتاد درصد زمان فیلم زیر باران انجام گرفته و دور بودن گروه تولید از فضای شهری سختی مضاعفی را برای رساندن آب به گروه تولید در پی داشته است. لازم به ذکر است تمام آب مصرفی در این فیلم از آب رودخانه تامین شده است. «چهل کچل» بعد از «بزرگمرد کوچک» و «تا آمدن احمد» سومین فیلم بلند صادق صادق‌دقیقی است که این‌روزها برای ارائه به جشنواره فجر در حال طی کردن آخرین مراحل فنی است.

عوامل فیلم سینمایی «چهل کچل»

نویسنده: عبدالجبار دلدار و پروانه مرزبان. کارگردان: صادق صادق‌دقیقی. مدیر فیلم‌برداری: پیمان عباس‌زاده. تدوین :حسن ایوبی. طراح‌صحنه‌ولباس: امیرعباس‌دهقانی. مدیر‌صدابرداری: مسیح حدپورسراج. طراح‌چهره‌پردازی: بهنام نوروزی. مدیرتولید : پرهام دلدار. مشاور تولید: مهدی اکبری. مدیر جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان. جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناصرفصیحی، امیر پهلوان‌زاده. دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدروشن. منشی‌صحنه: داریوش اسقائی. عکاس: نیوشا دلدار. تصویربردار پشت صحنه : سحر تاری.  بازیگران: پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی. بازیگران ‌نوجوان: رضامهاجری، طاها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی. تهیه کننده: پروانه مرزبان. سرمایه‌گذاران: پروانه مرزبان، مهدی اکبری.

چهل کچل
چهل کچل