1

صدور پروانه ساخت برای مهران مدیری به صورت VIP؟+اطلاعاتی تازه از نخستین فیلم سینمایی این کمدین

سینماروزان: در روزهای گذشته اخباری منتشر شده بود درباره اینکه مهران مدیری آخرین مراحل پیش تولید اولین فیلم سینمایی اش “ساعت 5 عصر” را به تهیه کنندگی سامان مقدم پشت سرمی گذارد.

به گزارش سینماروزان این اخبار که اول از کانال “سینمادیلی” منتشر شده بود باعث شد روابط عمومی فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» در اقدامی عجیب اخبار منتشر شده در مورد این فیلم را شایعه دانسته و ضمن تکذیب آنها انجام پیش تولید برای این فیلم را تکذیب و اعلام کرد تا زمان صدور پروانه ساخت هیچ پیش تولیدی برای «ساعت پنج عصر» صورت نمی گیرد!

با این حال گویا واقعیت همان است که پیشتر اعلام شده بود و علیرغم سختگیریهایی که در صدور مجوز کارگردانی برای فیلم اولیها وجود دارد اما گویا در مورد مهران مدیری استثنائاتی قائل شده و هم مجوز کارگردانی سینمایی مهران مدیری به راحتی صادر شده و هم اینکه صدور پروانه ساخت آن در شرف وقوع است.

کانال “سینمادیلی” نیز جزییات تازه ای از این پروژه را منتشر کرده که در ادامه می خوانید:

پیش تولید «ساعت پنج عصر» در مراحل پایانی است، اغلب عوامل و بازیگران فیلم انتخاب شده اند و تست گرفتن از چهره های تازه به پایان رسیده. این روزها سازندگان فیلم در حال بازبینی لوکیشن هستند. روز گذشته در همان ساعتی که روابط عمومی فیلم «ساعت پنج عصر» تکذیبیه شروع پیش تولید این فیلم را منتشر کرد، مهران مدیری در حال بازبینی لوکیشن برای این فیلم بود!

–فیلم «ساعت پنج عصر» مدتی است در خواست پروانه ساخت داده اما با چند مشکل برای دریافت مجوز ساخت روبرو شده. در قدم اول امکان همکاری یک تهیه کننده اول با یک کارگردان اول نبود و به همین دلیل سامان مقدم تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده گرفت. مشکل بعدی فیلمنامه این فیلم است که در شورای پروانه ساخت با اصلاحیه روبرو شده و آنها به برخی موارد درباره شخصیت اصلی داستان ایراد گرفته اند و مهران مدیری قرار است طی این هفته فیلمنامه اصلاح شده را به شورا بدهد هرچند به احتمال فراوان مشکل پروانه ساخت این فیلم حل خواهد شد.

-اداره نظارت و ارزشیابی در صحبت با مدیری و عوامل فیلم از آغاز پیش تولید فیلم، برگزاری نشست خبری و سایر اقدامات با وجود اینکه فیلم نه پروانه ساخت داشته نه مهران مدیری مجوز کارگردانی فیلم سینمایی داشته انتقاد کرده اند. هر چند به نظر نمی رسد مشکل جدی برای تولید فیلم مهران مدیری باشد و اداره نظارت به یک تذکر به سازندگان اکتفا کرده.

–اغلب عوامل «ساعت پنج عصر» انتخاب» شده اند و همه در انتظار صدور پروانه ساخت هستند و در صورت صدور پروانه ساخت فیلم مهران مدیری آخر همین هفته کلید می خورد