1

صدور پروانه ساخت «جنس لطیف» برای حامی سرسخت تهیه‌کننده «شهرزاد» با فیلمنامه‌ای از کارمند اداره نظارت!!+صدور مجوز ساخت قسمت دوم فیلم ۳ارگانی «ماجرای نیمروز» که مشخص نیست چندارگانی خواهد بود؟!

سینماروزان: شورای پروانه ساخت در تازه ترین جلسه خود با ساخت دو پروژه موافقت به عمل آورده است.

به گزارش سینماروزان پروانه ساخت قسمت دوم فیلم 3ارگانی «ماجرای نیمروز» باز هم به کارگردانی محمدحسین مهدویان صادر شده است؛ اینکه حالا باید چند ارگان یاری کنند برای تولید این فیلم که پیرامون عملیات مرصاد است، مشخص نیست و اینکه آیا رضایت شرکای تولید قسمت اول از حوزه تا فارابی و تصویرشهر برای تولید قسمت دوم کسب شده یا نه هم مشخص نیست.

به جز این شورای پروانه ساخت با تولید پروژه ای با عنوان «نامت را به خاطر بسپار» هم موافقت کرده است به تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان. محسن آقاخان کارگردان این پروژه که بیشتر سابقه فعالیت در شبکه خانگی را داشته هموست که دو سال قبل در گفتگویی مناقشه‌برانگیز به تعریف و تمجید از محمد امامی تهیه کننده «شهرزاد» پرداخته و البته ادعاهایی را درباره چگونگی صدور کارت تهیه کنندگی برای تهیه کننده «شهرزاد» مطرح کرده بود.

فیلمنامه ای که آقاخان دستمایه تولید کرده پیشتر «جنس لطیف» نام داشت که محصولی تجاری است و جالب اینکه متن آن از عباس طمهاسبی یا همان عباس نادری طهماسبی از همکاران شورای پروانه ساخت است!!! عباس نادری در زمان معاون معزول نظارت به خاطر اختلافاتی که با معاون معزول داشت تا مرز استعفا پیش رفته بود.

فهرست کامل پروانه ساختهای صادر شده به شرح زیر است:

–«ماجرای نیمروز۲» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی، کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی مشترک حسین تراب‌نژاد و ابراهیم امینی در ژانر سیاسی

–«نامت را بخاطر بسپار/جنس لطیف» به تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان، کارگردانی محسن آقاخان و نویسندگی عباس طهماسبی