1

صدای #آقای_ووپی خاموش شد!/شهروز ملک آرایی درگذشت

سینماروزان/مسعود احمدی: شهروز مُلک آرایی دوبلور باسابقه در ۸۱ سالگی و به دلیل عارضه ریوی از دنیا رفت.

شهروز مُلک‌آرایی متولد ۱۳۲۰ در ملایر بود. این دوبلور باسابقه، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در تهران به اتمام رساند. پس از مدتی به اسماعیل مهرتاش جهت حضور در فعالیت های فرهنگی و هنری جامعۀ تئاتر باربد معرفی شد. در آنجا ابتدا رشته آواز و سپس بازیگری تئاتر را در پیش گرفت و درنهایت جذب دوبله شد.

شهروز ملک آرایی همچنین در دوبله کارتون های نوستالژیک بسیاری همکاری داشته است. او صداپیشه «آقای ووپی» در ماجراهای تنسی تاکسیدو و چاملی بود. در کارتون «رابین هود» به جای جان کوچولو حرف زد. «ببر آهنگر» دهکده حیوانات هم با صدای ملک آرایی برای کودکان ایرانی جان گرفت.

همکاری با کارتون «سیندرلا» با مدیریت دوبلاژ ژاله علو و صداپیشگی به جای شخصیت وزیر از دیگر کارهای اوست. این دوبلور فقید در «ماجراهای سندباد» با مدیریت دوبلاژ ناصر ممدوح هم صداپیشگی شخصیت «شیطان بزرگ» را عهده دار بود.

ملک آرایی سابقه بازیگری هم داشت و از جمله در سریال‌های امام علی در نقش (قیس بن سعد)، داستان راستان، سردار جنگل و بگذار آفتاب برآید و فیلمهای ستاره هفت آسمون، گرگ صحرا بازی کرده بود. او در سریال ماندگار دلیران تنگستان هم به جای خالو حسین دشتی حرف زده بود.

خاموشی صدای آقای ووپی/شهروز ملک آرایی درگذشت
خاموشی صدای آقای ووپی/شهروز ملک آرایی درگذشت