1

شهادت محسن حججی معاون نظارت و ارزشیابی را به واکنش واداشت+دستور کار معاون نظارت و ارزشیابی پیش‌روی سینما

سینماروزان: فعالیتهای ددمنشانه تکفیریون و در رأس آنها داعش در منطقه ادامه دارد و هنوز که هنوز است سینماهای ایران نتوانسته‌اند محصول دست اولی در این حیطه را پیش روی مخاطبان بگذارند.

به گزارش سینماروزان البته هستند فیلمسازانی مانند ابراهیم حاتمی کیا و سعید چاری که در ماههای اخیر درگیر پروژه هایی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم به ماجرای داعش میپردازد و یک محصول اکران نشده در این حیطه به نام «آوازهای سرزمین من»عباس رافعی را هم داریم اما هیچ کدام از این آثار دیده نشده اند تا دریابیم در این حیطه سینمای ایران در چه سطحی است.

به تازگی و بعد از به شهادت رسیدن محسن حججی مدافع حرمی که در مرز سوریه و عراق توسط داعش اسیر شد، ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در متنی اجتماعی با استفاده از هاشتگ #شهید_حججی، راهبردی پیش روی سینمای ایران گذاشته است.

داروغه زاده نوشته است: اميدوارم سينماي شريف ايران بتواند گوشه اي از عظمت، ايثار و فداكاري اين عزيزان را به بهترين و هنرمندانه ترين شكل ممكن به تصوير بكشد و مردم جهان را از عمق جنايتهايي كه در كشور مسلمان سوريه توسط داعش و با كمك آمريكا و اسرائيل و عربستان ميشود اگاه نمايد. 

آیا راهبرد معاون نظارت به افزایش تولید در این حیطه منجر خواهد شد؟ شود یا نشود فقط امیدواریم فیلمسازی درباره داعش به زمینه ای برای سوءاستفاده از بودجه های ارگانی منجر نشود و صرفا آدمهای امتحان پس داده در حیطه سینمای جنگ بتوانند حمایتهای لازم در این حیطه را داشته باشند به خصوص که معاون نظارت هم بر تصویرسازی به بهترین و هنرمندانه ترین شکل ممکن تأکید کرده است.

متن اجتماعی ابراهیم داروغه زاده
متن اجتماعی ابراهیم داروغه زاده