1

شمقدري و حكايت خريد هواپيماي شخصي…

سینماژورنال: انحلال رسمی شورایعالی سینما حدودا سه سال بعد از روی کار آمدن دولت جدید در شرایطی رخ داد که در همه ماههای حضور تیم جدید مدیریتی در سینمای ایران نیز این شورا خروجی مشخصی نداشت.

به گزارش سینماژورنال این انحلال که واکنشهای متفاوتی را در میان اهالی سینما رقم زده است سبب ساز آن شده جواد شمقدری رییس پیشین سازمان سینمایی که خود بانی راه اندازی شورایعالی سینما برای ارتباط بیشتر میان سازمان سینمایی و رییس جمهور بود در یادداشتی طنازانه به نقد انحلال خانه سینما بپردازد.

متن یادداشت شمقدری را در ادامه بخوانید:

با شنیدن خبر اقدام برای انحلال شورایعالی سینما یاد داستان آدمی افتادم که تازه دوچرخه سواری یاد گرفته بود. دست برقضا پدر پولدارش به او هواپیمایی هدیه داد. او دقیقا نمی دانست چطور می تواند از این هدیه بی قواره استفاده کند.

چندی آنجا را اتاق کارش کرد، مدتی اتاق خوابش شد، چند بار در آن میهمانی و جشن گرفت و بالاخره به این نتیجه رسید که این اتاقک تنگ و خفه که بر روی چرخهایی سوار شده که براحتی هم نمی تواند جابجایش کند به درد هیچکدام از این کارها نمی خورد.

بنابراین فکر بکری به نظرش رسید، بهتر است آن را اوراق کند، حداقل از محل فروش قطعات اوراقی شاید بتواند برای اتاق کارش چیزهای جدیدتری بخرد.