1

خروجی شفاف سازی وزارت ارشاد درباره برخوردان از بودجه های حمایتی این وزارتخانه⇐اعطای ۱۰۰ میلیون ناقابل به شجریان!+اعطای ۲۰۰ میلیون چرک کف دست به کارگردان فیلمی شکست خورده با بازی مهناز افشار!!+اعطای ۳۰۰میلیون به مجری تلویزیون+اعطای مبالغ هنگفت به معاونت مطبوعات و صندوق اعتباری هنر+اعطای بیش از ۲میلیارد به موسسه ای به مدیرعاملی رییس موزه سینما!!!+فقط ۷۰۰ میلیون برای کل هنرمندان پیشکسوت

سینماروزان: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرستی از کمکهای مالی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی در سال 97 را منتشر کرده است.

محمدرضا شجریان خواننده ای که برخی سعی در تصویرسازی ایشان به عنوان اپوزیسیون دارند به عنوان شخصی حقیقی 100میلیون ناقابل از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی بابت فعالیت فرهنگی گرفته است.

اسماعیل آذر مجری سلسله برنامه “مشاعره”تلویزیون 300 میلیون از وزارت ارشاد دریافت کرده است.

نادر خادم طریقت کارگردان فیلم شکست خورده “خاطره”( با بازی مهناز افشار و پژمان بازغی) برای فعالیت فرهنگی عایدی 200 میلیونی از ارشاد داشته است!

برطبق آمار ارائه شده از سوی ارشاد موسسه ای با نام نشرآوران در مجموع نزدیک به 2میلیارد و 434 میلیون تومان در سال 97 از ارشاد دریافت کرده است. میخواهید بدانید مدیرعامل این موسسه کیست؟ مهران عباسی انارکی که اخیرا به عنوان مدیر موزه سینما منصوب شده!

وزارت ارشاد در سال97 نزدیک به 4میلیارد به معاونت مطبوعاتی داده بابت کمک به نشریات! رقمی چشمگیر که وابستگی نشریات رانتی را بیشتر میکند.

صندوق اعتباری هنر نیز در مجموع دریافتی 28میلیاردی از ارشاد داشته است! رقمی هنگفت که میشد با آن خیلی کارها برای اهالی هنر کرد. این طور نیست؟؟

جالب است که سهم موسسه هنرمندان پیشکسوت- که لابد باید کل هنرمندان پیشکسوت این مرز و بوم را شامل شود- از بودجه های حمایتی ارشاد فقط 700 میلیون بوده است!!!

فهرست کامل کمکهای وزارت ارشاد به اشخاص حقیقی و حقوقی را اینجا و اینجا ببینید.