1

شفاف سازی درباره میزان یارانه دریافتی روزنامه‌های هنری⇐بیشترین یارانه را روزنامه‌ای می‌گیرد که پایین‌ترین رتبه‌ راگرفته!

سینماژورنال: در حالی که در روزهای گذشته ذکر نام خبرگزاری “سینماپرس” منسوب به جواد شمقدری و سایت “سینماسینما” متعلق به یکی از کارمندان گروه هنروتجربه که مدیریت روابط عمومی بین الملل فجر را هم برعهده داشت به عنوان تنها سایتهای سینمایی مشمول یارانه دولتی مورد توجه قرار گرفته بود، خبرگزاری سینماپرس امروز در گزارشی به شفاف سازی درباره میزان یارانه ای پرداخته است که روزنامه های هنری کشور دریافت می کنند.

به گزارش سینماژورنال طبق اعلام معاونت مطبوعاتی برای سال ۹۴ روزنامه “سینما” با رتبه ۵۱ در حدود ۴۵ میلیون تومان، “بانی فیلم” با رتبه ۵۴ در حدود ۱۲۲ میلیون تومان و “وصف صبا” با رتبه ۹۱ در حدود ۹۳ میلیون تومان و روزنامه “هنرمند” با رتبه ۹۲ در حدود ۱۸۹ میلیون تومان یارانه دریافت کرده اند.

جالب است که به لحاظ تقسیم بندی رتبه ای معاونت مطبوعاتی، جایگاه “هنرمند” از همه پایین تر است اما یارانه این روزنامه از بقیه بیشتر است! “بانی فیلم” در جایگاه دوم یارانه بگیران قرار دارد و “سینما” که به لحاظ رتبه بهترین جایگاه را داشته کمترین یارانه را گرفته است.

رتبه بندی نشریات سینمایی

1-سینما

2-بانی فیلم

3-وصف صبا

4-هنرمند

میزان یارانه دریافتی

1-هنرمند(189 میلیون تومان)

2-بانی فیلم(122 میلیون تومان)

3-وصف صبا(93 میلیون تومان)

4-سینما(45 میلیون تومان)