1

شفاف سازی حسین انتظامی به جشنواره سی و هفتم فجر به دبیری داروغه زاده رسید⇐فقط ۵۰۰ میلیون افزایش هزینه نسبت به زمانی که دلار کمتر از ۵ تومان بود!! مدیران این جشنواره ۷۰۰ میلیون کمتر از مدیران جشنواره جهانی عایدی داشته اند!! نزدیک به یک میلیارد بطور مستقیم به برندگان اهدا شده+فهرست کامل هزینه ها

سینماروزان: شفاف سازی مطلوب حسین انتظامی به جشنواره سی و هفتم فیلم فجر رسید و مشخص شد جشنواره ملی فجر علیرغم بلیت فروشی میلیاردی همچنان بودجه ای به مراتب کمتر از جشنواره موسوم به جهانی فجر دارد.

طبق فهرست منتشره از سوی سازمان سینمایی کل بودجه جشنواره سی و هفتم فجر حدود 6میلیارد و 300میلیون یعنی فقط 500 میلیون بیشتر از جشنواره سی و ششم فجر بود؛ آن هم درحالیکه جشنواره سی و ششم در روزگار دلار 4800 تومانی و جشنواره سی و هفتم در دوران ماسیدن قیمت دلار به حول و حوش 15 هزار تومان برگزار شده بود!

دست اندرکاران جشنواره سی و هفتم فجر 886میلیون را صرف اهدای جوایز به برندگان کرده اند که رقمی قابل اعتناست. کل دستمزد دبیر و مدیران جشنواره برای 5ماه کار هم حدود 271میلیون بوده است که در قیاس با بودجه میلیاردی مصروفه برای مدیران جشنواره موسوم به جهانی به مراتب کمتر است.

فهرست کامل هزینه های مصروفه برای جشنواره سی و هفتم فجر را اینجا ببینید.