1

شفاف‌سازی مدیر یک سامانه فروش بلیت جشنواره درباره آفات بدعت سمفا⇐معایب جلوگیری از پیش‌فروش سری بلیت‌های جشنواره، بیشتر از مزایایش بود!/اولین آفت این روش آن بود که یک سری فیلم خاص، در بلیت فروشی، به طور کامل فروش رفتند و بخشی از فیلم‌های گمنام یا بدون حمایت خاص(!) بلیت‌هایشان باقی ماند!!/آفت دوم بدعت سمفا، ضرردهی سینماداران و صاحبان آثار گمنام است!/آفت سوم بدعت سمفا، علاف شدن بالای مخاطب برای خرید دو سری بلیت بود!/در سالهای گذشته مخاطب نهایتا در ده دقیقه دو سری بلیت می‌خرید ولی امسال یک ساعت وقتش تلف می‌شد برای خرید همان دو سری بلیت!!+آماری از پرفروش‌ترین و کم فروشترین فیلم‌های جشنواره

سینماروزان: پیشتر درباره دردسرزا بودن تصمیم تازه سمفا در جلوگیری از فروش سری کامل بلیت‌های جشنواره نوشتیم و هشدار دادیم که این بدعت فقط به اتلاف وقت مخاطبان منجر خواهد شد.(اینجا را بخوانید)

حالا مدیر یکی از سه سامانه بلیت‌فروشی جشنواره که نخواست نامش فاش شود، درباره آفات بدعت تازه سمفا حرف زده است.

مدیر این سامانه به سینماروزان گفت: بدعت سمفا در جلوگیری از پیش فروش سری بلیت‌های جشنواره، معایبش بیشتر از مزایایش بود. اولین آفت این روش آن بود که یک سری فیلم خاص، در بلیت فروشی، به طور کامل فروش رفتند و بخشی از فیلم‌های گمنام یا بدون حمایت خاص(!) بلیت‌هایشان باقی مانده.

وی ادامه داد: آفت دوم بدعت سمفا ضرردهی سینماداران و صاحبان آثار گمنام است. با توجه به اینکه امسال فروش گیشه حذف شده، این اقدام به ضرر صاحبان آثار و سینماداران است. سینماداران و صاحبان آثار در این بدعت متضرر شدند چون بسیاری از فیلم‌ها در پیش فروش، مشتری نیافتند و بدیهی است که حین برگزاری جشنواره، سالنهایشان خالی خواهد ماند.

این مدیر گفت: سومین آفت بدعت سمفا، بُعد فنی بود. بدعت سمفا باعث معطلی بالای مخاطبان شد. در سالهایی که بلیت به صورت سری به فروش میرفت نهایتا مخاطبان برای تهیه دو سری بلیت پنج تا ده دقیقه وقت می‌گذاشتند ولی با الزام مخاطبان به خرید تکی بلیت، وقت مخاطب به شدت تلف شد چون هر مخاطب برای خرید ۲۲ بلیت باید کلی زمان می‌گذاشت و باید ۲۲ بار فرآیند خرید بلیت را طی می‌کرد و به طور متوسط یک ساعت معطلی ایجاد شد برای خرید دو سری بلیت. این، خودش بار روی سامانه‌ها را بیشتر کرده و ترافیک سایتها را بالا برد که منجر به اختلالات متعدد شد. اختلالات گاه به گاه سامانه‌ها ناشی از همین اصرار به فروش تکی بلیت بود!

این مدیر درباره پرفروش‌ترین و کم‌فروشترین فیلم‌ها در پیش‌فروش بلیت جشنواره گفت: “مرد بازنده”، “ملاقات خصوصی”، “خائن‌کشی”، “علفزار”، “بی‌رویا”، “بدون قرار قبلی”، “نگهبان شب”، “بی‌مادر”، “دسته دختران” و “موقعیت مهدی” پرفروش‌ترین فیلم‌ها بوده‌اند.

وی ادامه داد: “بیرو”، “درب”، “لایه های دروغ”، “نمور” و ماهان نیز جزو آثاری بوده‌اند که در پیش فروش اینترنتی، چندان طرف اقبال نبوده‌‌اند و یقینا این امر ناشی از همان جلوگیری سمفا از خرید سری بلیت فیلم‌هاست. واقعا معلوم نیست کیفیت کدام اثر بالاتر است و چه بسا یکی از همین فیلم‌های اخیر، کیفیتش از آثار پرفروش، بهتر باشد ولی متاسفانه به خاطر آن بدعت، بلیتهایشان چندان فروش نرفت.