1

شش گزینه نهایی اکران نوروزی کدامند؟⇐ از فیلم رییس شورای صنفی نمایش تا فیلم «۳ارگانی» قتل موسی خیابانی/از «گشت۲» تا «سه بیگانه»

سینماروزان: معرفی 12 گزینه اولیه برای اکران نوروزی و بیرون کشیده شدن 6 گزینه نهایی از میان این آثار برای اکران نوروزی گمانه زنیهای بسیاری را برای تعیین 6 فیلم نهایی طرح کرده است.

به گزارش سینماروزان با حضور «خوب بد جلف» از هدایت فیلم در گروه زندگی تکلیف این گروه که کاملا مشخص است. می ماند 5 فیلم دیگر.

وقتی در میان گزینه های 12گانه چشممان به «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش روشن می شود بدیهی است که فیلم ایشان را هم باید در فهرست گزینه های نهایی اکران قرار دهیم بخصوص که با سرنگرفتن تعامل با حوزه هنری، پخش این فیلم را احتمالا فیلمیران برعهده خواهد داشت.

از آن طرف تهیه کننده جوان «دلبری» و «پادری» که امسال فیلم 3ارگانی «ماجرای نیمروز» را که با حمایت مستقیم فارابی-حوزه هنری-تصویرشهر تولید شده بود در جشنواره داشت نیز رایزنی های خود را آغاز کرده تا فیلمش را با پخش خودش «سیمای مهر» به اکران نوروزی برساند. با حضور همه جانبه حوزه و شهرداری و فارابی پشت این فیلم، بدیهیست که این فیلم هم جزو امیدهای اکران نوروزی است.

کمدی-انتقادی «سه بیگانه» بعد از بیشتر از یک سال که از اکران آن می گذرد دیگر گزینه جدی اکران نوروزی است. این فیلم با توجه به دو بار وقفه ای که در اکرانش پیش آمده قطعا یکی از الویتها برای اکران نوروزی است که با پخش رسانه فیلمسازان اکران خواهد شد.

«گشت2» سعید سهیلی از دیگر گزینه های جدی اکران نوروزی است. سهیلی و پخش کننده اش هدایت فیلم بسیار مایلند که فیلمشان را در نوروز و پیش از انتخابات 96 روی پرده بفرستند بخصوص که برون فکنی های سیاسی(!) حمید فرخ نژاد در این فیلم می تواند عنصری مطمئن برای جلب مخاطب در تیزرهای پیش انتخاباتی باشد.

پخش حوزه هنری هم بیکار نخواهد نشست و احتمال اینکه «کارگر ساده نیازمندیم» را روی پرده نوروزی بفرستد بالاست مگر آن که واهمه از عدم اقبال به این فیلم تلخ در نوروز کار دست حوزه دهد و این نیمروزفیلم از شرکتهای نزدیک به فیلمیران باشد که «هاری» را اکران کند.