1

شش سال بعد از اکران «آرگو» با بازی بن افلک و در روزهایی که جواد شمقدری مشغول تولید سریال «نفوذ» است⇐ یک تریلر-جنایی مرتبط با «مک فارلین» -باز هم با بازی بن افلک(!) ولی این بار با شراکت تولید آمریکا و انگلیس(!)- آماده اکران می‌شود+عکس

سینماروزان: شش سال بعد از اکران درام تاریخی-سیاسی “آرگو” به کارگردانی و با بازی بن افلک که تصویر مطلوب دولتمردان آمریکایی از تسخیر سفارت این کشور به دست انقلابیون ایران را نشان میداد و در روزهایی که جواد شمقدری رییس سینمای دولت دوم احمدی نژاد، با حمایت صداوسیما و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، مشغول تولید سریالی با نام “نفوذ” پیرامون تسخیر سفارت است، آن سوی دنیا آخرین روزهای تولید فیلمی مرتبط با “ماجرای مک فارلین” پشت سر گذاشته میشود.

این تریلر-جنایی-رازآمیز “آخرین چیزی که او میخواست” نام دارد که یک زن سیاهپوست آمریکایی به نام “دی ریس” کارگردانی آن را برعهده گرفته ولی جالب آن که بن افلک که محور “آرگو” بود اینجا هم از بازیگران اصلی فیلم است و جالبتر اینکه تولید فیلم به طور مشترک توسط کمپانی انگلیسی “فیز فسلیتی” و کمپانی آمریکایی “الویتد فیلمز” انجام میشود!!

“آخرین…” که روزهای انتهایی تدوین و صداگذاری را میگذراند تابستان امسال در پورتوریکو فیلمبرداری شده و سناریوی آن اقتباسی از از رمانی سیاسی به همین نام نوشته “خوان دیدیون” است که توسط “مارکو ویلالوباس” نگارش شده است.

اتفاقات “آخرین…” در میانه دهه ۸۰ میلادی رخ می‎دهد و داستان یک یک خبرنگار روزنامه واشنگتن پست است که پس از اینکه از شغلش استعفا می‎دهد تا مراقب پدر بیمار و در حال مرگ خود باشد، متوجه می‎شود که به نحوی وظیفه و نقش پدرش به عنوان یک دلال اسحله مرتبط با دولت آمریکا در آمریکای لاتین را به ارث برده است!!!

اوضاع زمانی برای خبرنگار سابق به اوج می‎رسد که درگیر ماجرای ایران-کنترا یا همان مک‎فارلین در دهه ۸۰ میلادی می‎شود، ماجرایی که در دوره ریاست جمهوری ریگان رقم خورد و طبق آن، دولت آمریکا به طور غیرقانونی به ایران سلاح ‎فروخت و پول حاصله از آن را نیز برای حمایت از شورشیان کنترا در نیکاراگوئه می‎فرستاد!!!

آن هاتاوی بازیگر نقش خبرنگار سابق است و به غیر از بن افلک، ویلم دافو، توبی جونز، روزی پرز، لورا نیمی و ادی گاتجی نیز دیگر بازیگرانی هستند که در این تریلر بازی کرده اند.

مدتی قبل از کلید خوردن، کمپانی “نتفلیکس” حقوق پخش فیلم را از آن خود کرد و به نظر میرسد در نیمه ابتدایی سال 2019 آن را روی پرده بفرستد.

آخرین چیزی که او میخواست
آخرین چیزی که او میخواست