1

شباهت گریم حمید لولایی با رئیس‌جمهور باعث تعویق اکران “سه بیگانه..” شد؟+عکس

سینماژورنال: در حالی که بنا بود یک کمدی با نام “سه بیگانه در سرزمین ناشناخته” ساخته مهدی مظلومی از این هفته در گروه سینمایی زندگی روی پرده برود اما گویا به دلیل عدم صدور پروانه نمایش، اکران فیلم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش سینماژورنال “سه بیگانه در سرزمین ناشناخته” از حضور بازیگرانی چون امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، لیلا اوتادی، برزو ارجمند و سحر قریشی در نقشهای مختلف خود سود می برد ضمن اینکه حمید لولایی نیز در این فیلم در قامت یک روحانی ظاهر شده است.

“سه بیگانه در سرزمین ناشناخته” داستان سه جاسوس صهیونیستی را روایت می کند که برای خرابکاری وارد ایران می شوند اما خودشان اسیر اشتباهاتی می شوند که به طور کاملا اتفاق سرراهشان قرار می گیرد.

تهیه کنندگی “سه بیگانه…” را مسعود ردایی برعهده داشته است که به تازگی تولید فیلم “نسیم” پرویز شهبازی را به انجام رساند.

گریم مشکل ساز حمید لولایی

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که مهمترین مشکل بر سر عدم صدور پروانه نمایش این فیلم گریمی بوده است که برای حمید لولایی درنظر گرفته شده بود. اغلب آنها که تصویر لولایی با این گریم را دیده بودند به شباهتهای آن با رئیس دولت یازدهم اشاره کرده بودند و گویا یکی از موارد مشکل ساز برای فیلم نیز همین شباهت بوده است.

تلاشهای سازندگان “سه بیگانه…” برای تعدیل نماهای لولایی و ایجاد شرایط اکران برای فیلمشان در حالی ادامه دارد که گفته می شود حتی در صورت اکران نیز این فیلم می بایست بدون استفاده تبلیغاتی از تصاویر لولایی روی پرده برود.

پیش از این در زمان حضور محمود احمدی نژاد در کسوت ریاست جمهوری نیز شنیده هایی وجود داشت درباره اینکه محمود بصیری بازیگر آثار مکمل تلویزیون به دلیل شباهت به احمدی نژاد ممنوع الفعالیت شده است.

البته که این موضوع در آن زمان هیچ گاه از سوی مقامات رسمی نه رد شد و نه تأیید اما بصیری چه آن زمان و چه سالهای بعد بارها مستقیم و غیرمستقیم در این باره حرف زده بود.

به نظر می رسد اتفاق مشابهی هم برای “سه بیگانه در سرزمین ناشناخته” به واسطه گریم لولایی به وجود آمده است. البته باید چند هفته ای صبر کرد و دید بالاخره تکلیف نمایش فیلم به کجا می رسد.

حمید لولایی و علی کاظمی در نمایی از "سه بیگانه از سرزمین ناشناخته"
حمید لولایی و علی کاظمی در نمایی از “سه بیگانه در سرزمین ناشناخته”