1

شاکی سوم فیلمبرداری که مدعی تألیف “پایتخت” است، پیدا شد⇐این آقا دو سال است پول غذاهایی که خورده را پرداخت نکرده!+عکس/پای ناصر ملک‌مطیعی هم وسط است!!!

سینماروزان: اشاره محسن تنابنده به نام تورج اصلانی به عنوان کسی که طرح اولیه “پایتخت” از آن وی بوده در برنامه اینترنتی “35” با واکنش تند اصلانی به تنابنده درباره دزدی طرح این سریال همراه بود و متعاقب آن تنابنده نیز جوابیه ای تند و تیز خطاب به وی منتشر کرد. (اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان جوابیه ای که تنابنده نوشت، پای الهام غفوری تهیه کننده “پایتخت” را هم به عنوان شاکی دوم به ماجرا باز کرد و او نیز با ادبیاتی تند اصلانی را نواخت و از این گفت که طرح وی کلا در سیما رد شده و تنابنده مجبور شده طرح تازه ای برای سریال بنویسد.

در این اوضاع حالا جناب تورج اصلانی که علاوه بر سوابق فیلمبرداری، فیلمی به نام “جینگو” را هم ساخته که جز اکران نصفه و نیمه در هنروتجربه عایدی دیگری نداشته با یک شاکی تازه هم روبرو شده است.

تلاش برای تولید “دایی جان” با حضور امین حیایی و ناصر ملک مطیعی

این شاکی حامد جوادی است که در این سالها فارغ از حضورش به عنوان بازیگر به واسطه مالکیت رستوران نرگس سرویس دهی های مختلفی را به پروژه های سینمایی و تلویزیونی داشته است؛ گویا تورج اصلانی دو سال قبل تأمین غذاهای یک پروژه ناتمام را به وی سپرد اما بعد از مدتها پیغام فرستادن حتی یک ریال هم بابت تأمین غذا به وی پرداخت نکرد!!!

جوادی با اشاره به فانتزی سازی های تورج اصلانی به سینماروزان گفت: تورج اصلانی بهتر است به جای شایعه پراکنی در شبکه های اجتماعی بیاید و طلب دو سال پیش خود به رستوران نرگس را پرداخت کند.

وی در توصیف ماجرا افزود: ایشان دو سال پیش درگیر پیش تولید پروژه ای به نام “دایی جان” شده بود و علاوه بر امین حیایی به عنوان جوان اول فیلم ادعا کرده بود ناصر ملک مطیعی هم بناست در این فیلم بازی کند. ایشان از طریق حسین بشگرد مدیر تولید خود با رستوران ما ارتباط گرفت و تقاضای تأمین غذای عوامل تولید را کرد اما متأسفانه بعد از چندین هفته دریافت غذا، پروژه متوقف شد و از آن زمان نه جواب تماسهای ما را داده است نه خودش سراغ ما آمده است.

به خیلی ها بدهکار است؛ از بازیگر تا راننده!

حامد جوادی که سابقه ایفای نقش در “نیش زنبور”، “ایران برگر” و “ربوده شده” را دارد با اشاره به اینکه حسن سابقه مدیر تولید کار باعث شده بدون عقد قرارداد غذای پروژه “دایی جان” را تأمین کند اما آن قدر شاهد دارد که بتواند به لحاظ حقوقی او را مورد پیگرد قرار دهد اظهار داشت: این یک عرف در سینما و تلویزیون است که با برخی به صورت شفاهی کار می کنید و البته که آنها هم سعی می کنند در اسرع وقت حساب خود را تسویه کنند اما من بعد از ماهها پیگیری و حتی تماس با همسر اصلانی نتوانستم طلبم را بگیرم و دنبال شکایت هم نرفتم فقط و فقط به خاطر رفاقت با مدیر تولیدش.

جوادی با اشاره به اینکه خودش تنها کسی نیست که از وی طلبکار است خاطرنشان ساخت: تا آنجا که من شنیدم به واسطه همان پیش تولید چندهفته ای به خیلی ها بدهکار است؛ از بازیگر تا همکاران جزیی تر مانند راننده.

این بازیگر درباره چرایی رسانه ای نکردن ماجرا تاکنون به سینماروزان گفت: زمانی است پروژه ای به مشکلات اقتصادی می خورد و شما سعی می کنید با شرایط کنار بیایید البته در شرایطی که تهیه کننده و کارگردان با احترام متقابل با شما رفتار کنند اما زمانی که می بینید نه فقط بدحسابی می شود که با ادبیاتی طلبکارانه موضع گیری می کنند و حتی پاسخگوی تماسها نیستند چاره ای نمی بینید جز اینکه درباره عقبه آدمها شفاف سازی کنید تا لااقل مشکلی که برای من پیش آمده برای دیگران رخ ندهد.

دم خروس این شبه‌روشنفکر هم بیرون زد

به گزارش سینماروزان مرور گفته های حامد جوادی فارغ از گلایه هایش نسبت به اصلانی، حکایت از آن دارد که تورج اصلانی برخلاف تلاشی که برای قرار دادن خود در طیف موسوم به روشنفکر و همراهی با امثال بهمن قبادی در “فصل کرگدن” یا کارگردانی یک فیلم به‌ظاهر آوانگارد به نام “جینگو” داشته، علاقه درونی اش به نمادهای سینمای تجاری است.

همین که او بلافاصله بعد از همکاری با علی عطشانی در “نقش نگار” که بازگشت مجدد ناصر ملک مطیعی به سینماست، به سراغ ساخت “دایی جان” با حضور ناصر ملک مطیعی و امین حیایی می رود که هر دو نفر جزو بازیگران سینمای بدنه در دو برهه زمانی مختلف بوده‌اند حکایت از آن دارد که چقدر برخی از تظاهرات طیف شبه‌روشنکفرنما در تعارض است با علایق درونی شان!

تورج اصلانی در کنار ناصر ملک مطیعی(پشت صحنه "نقش نگار")
تورج اصلانی در کنار ناصر ملک مطیعی(پشت صحنه “نقش نگار”)
حامد جوادی
حامد جوادی