1

سینماگران مستقل در انتظار جلسه تازه شورای عالی اکران⇐آیا داروغه زاده به وعده اش عمل خواهد کرد و سرگروههای مناقشه برانگیز را تغییر خواهد داد؟؟/آیا داروغه زاده پاسخی خواهد داد به این پرسش که چطور میشود رنجکشان هنوز حضورش در سینما به دو سال نرسیده قادر است دو فیلمش را در گل اکران روی پرده بفرستد و همزمان با اکران آن دو فیلم،   قرارداد اکران دو فیلم دیگر را هم ببندد!!!؟؟؟/آیا داروغه زاده خواهد گفت که دفتر پخش تازه تأسیس یکی از یاران مدیرعامل چندشغله، چگونه هم اکران نوروز و هم اکران عیدفطر یک سرگروه خاص را از آن خود کرده؟؟؟

سینماروزان/محمد شاکری: نیمه دوم اسفند سال قبل و بعد از اعلام نام هفت سرگروه سینمایی اکران نوروز،  ابراهیم داروغه زاده با تأکید بر فسادبرانگیز بودن ثبات سرگروههای سینمایی از تغییر دو سرگروه دیگر در تابستان 98 گفت ولی شاید خود داروغه زاده هم باورش نمیشد که فقط سه ماه بعد از آغاز سال دو سرگروه تازه سینماها یعنی آستارا و فرهنگ چنان عملکرد مناقشه برانگیزی داشته باشند که قبل از تغییر دیگر سرگروهها باید فکری به حال همین دو کرد.

حذف دو سرگروه کوروش و ماندانا و افزوده شدن سرگروههای فرهنگ و آستارا صورت گرفت تا شک و شبهه های اکران کاهش یابد! جز این است؟؟ ولی نه تنها شک و شبهه ها کاهش نیافته که با قرارگیری سرگروه باغ کتاب در کنار سرگروههای آستارا و فرهنگ، دوز شبهه بالا رفته!

کافیست نگاهی بیندازیم به چیدمان اکران در سال جدید؛ تمام فیلمهای محمدصادق رنجکشان سرمایه گذار چندفیلمه تازه وارد به سینما به تناوب در سرگروههای آستارا یا باغ کتاب روی پرده رفته یا قرارداد اکرانشان منعقد شده. “متری شش و نیم” اکران نوروز گروه آستارا را گرفته، “سرخپوست” اکران عیدفطر گروه آستارا را به خود اختصاص داده،

قرارداد اکران “سرکوب” برای گروه آستارا منعقد شده و قرارداد اکران “روسی” برای گروه باغ کتاب بسته شده است و لابد بزودی قرارداد اکران فیلمهای دیگر ایشان و از جمله “بی حسی موضعی” منعقد خواهد شد؟؟

دقت کردید؟؟؟ رنجکشان هنوز حضورش در سینما به دو سال نرسیده قادر است دو فیلمش را در گل اکران روی پرده بفرستد و همزمان با اکران آن دو فیلم قرارداد دو فیلم دیگر را ببندد!!! ناگفته پیداست که در تسهیلات ویژه اکران برای فیلمهای رنجکشان سرگروههای آستارا و باغ کتاب هستند که نامشان در کانون توجه است.

بماند که سرگروه باغ کتاب تسهیلات ویژه ای قائل شده برای فیلمهای دفتر پخشی تازه تأسیس به مدیریت علی آشتیانی پور از یاران مدیرعامل خانه سینما به گونه ای که این دفتر پخش تازه تأسیس بعد از تصاحب اکران نوروز باغ کتاب با فیلم “ژن خوک” قرارداد اکران عیدفطر باغ کتاب را نیز به خود اختصاص داده آن هم با فیلمی به نام “نیوکاسل” که اصلا معلوم نیست ویدیویی است یا سینمایی و چه زمانی پروانه ساخت گرفته؟؟؟

چرای اتفاقات سرگروههای آستارا و باغ کتاب را ما نمی دانیم ولی داروغه زاده حتما باید بداند.

این مشتی نمونه خروار از اتفاقاتی است که فقط در دو سرگروه اکران98 میگذرد.

درباره مابقی میخواهید بدانید؟؟

کافیست بدانید سرگروه فرهنگ بخاطر مدیریت ضعیف فارابی در چینش فیلمها عملا تاثیرگذاریش را از دست داده و بلحاظ جذب مخاطب تبدیل شده به یکی از ضعیفترین سرگروهها!

سرگروههای ارگانی آزادی و استقلال نیز تبدیل شده اند به پاتوق فیلمهای حاکمیتی-مشکوک المنابع!!

و در یک کلام سهم سینماگران مستقل از این سرگروهها به نزدیکی صفر رسیده!

در جلسه تازه شورایعالی اکران چه خواهد گذشت؟ آیا داروغه زاده بعنوان رییس شورایعالی اکران به وعده اش عمل خواهد کرد و برای حذف شبهه های پیش آمده فکری عاجل خواهد کرد برای سرگروههایی که عملکرد شبهه زا داشته اند؟؟؟