1

سیروس الوند که دو سال بعد از تولید، تن داده به اکران آنلاین فیلمش بیان داشت⇐ با ادامه وضعیت فعلی باید عقد و عروسی‌ها را هم آنلاین برگزار کنیم!

سینماروزان: آخرین ساخته سیروس الوند با نام “آنجا همان ساعت” دو سالی هست که پشت خط اکران مانده و درنهایت تعطیلی کرونایی سینماها باعث شده گریزگاه اکران آنلاین پیش‌روی این فیلم قرار گیرد تا از ماندن در صف انتظار اکران رهایی یابد.

سیروس الوند با اشاره به تن دادن به اکران آنلاین فیلمش به ایسنا گفت: کلا با این وضعیت فکر می‌کنم در آینده شاهد باشیم که عقد و عروسی هم آنلاین برگزار شود و مهمان‌ها از خانه خود، عروس و داماد همراهی کنند. این اواخر کلی مراسم ختم به صورت آنلاین برگزار  شد که یکی از آن‌ها مربوط به مرحوم سیامک شایقی بود و من هم از منزل در آن صحبت کردم. پس چرا عقد و اکران فیلم و … آنلاین نشود؟

این فیلمساز افزود: اگر یک سری فیلم‌ها به شکل آنلاین اکران شوند، شانس بیشتری برای بقیه فیلم‌ها و روی پرده ماندن‌شان به وجود می‌آید. همه جای دنیا فیلم و موسیقی و اپرا را به همین شکل پخش می‌کنند و این دیگر سرنوشت محتوم امسال دنیاست.

الوند با تاکید بر شدت برخورد با قاچاقچیان فرهنگی گفت: در کنار برخورد با قاچاقچیان امیدوارم فرهنگ سازی برای مردم شود تا آن‌ها بدانند این فیلم‌هایی که آنلاین اکران می‌شوند، نتیجه تلاش حداقل یک سال گروه سازنده‌ای است که سرمایه و وقت خود را برای آن صرف کرده‌ است. با این حال فکر می‌کنم این شکل نمایش به تدریج جای خود را پیدا می‌کند و ما هم به زودی برای «آنجا همان ساعت» قرارداد می‌بندیم تا ماه آینده آن را در سامانه‌های vod اکران کنیم و امیدوارم که قاچاقچیان جلوی ادامه مسیر اکران آنلاین را نگیرند.