1

سوزن به خودی (؟)معاون نظارت در روز سینما⇐مسئولی که درکی از نقش مهم سینمای ایران در تامین منافع ملی ندارد، به اشتباه بر صندلی خود تکیه زده!/مسئولان موظفند نیمه پر لیوان سینما را ببینند

سینماروزان: در میان مدیران مختلف فرهنگی و غیرفرهنگی که در روز سینما به پاس داشت سینماگران پرداخته اند معاون نظارت سازمان سینمایی با نگارش یادداشتی در کنار صحبت از اهمیت سینما، کوشیده سوزنی بزند به جماعت مدیران فرهنگی با تاکید بر اهمیت عنصر درک در مدیران سینما.

به گزارش سینماروزان ابراهیم داروغه زاده نوشت: تنفس در هواي سينما تاریخ 36 ساله انقلاب اسلامی ايران نشان داده است که هرچه جلوتر می‌رویم، لزوم پروراندن روحیه خودباوری و عزت ملی به خصوص در میان نسل جوان بیشتر حس می‌شود. سیاست‌مداران نیز به فراخور میزان درایت‌شان تلاش می‌کنند که از وقایع مختلف، بهره‌برداری لازم را برای افزایش حس خودباوری ملی که به طور مستقیم منافع ملی را درگیر می‌کند، انجام دهند؛ چنانکه کشورهای دیگر نیز به طرق مختلف همواره در پی این موضوع هستند.

معاون نظارت ادامه داد: بدیهی است که افزایش این روحیه خودباوری ملی، تنها از طریق اتفاقات ویژه‌ای رخ می‌دهد که رسانه در آن نقشی جدی دارد و کیست که نداند، رسانه‌‌ای قدرتمندتر و ماناتر از سینما در عصر حاضر وجود ندارد. جوایز معتبر جهانی، فیلمسازان معتبر بین‌المللی، فیلم‌های فرهنگی و اجتماعی قابل توجه، همگی ره‌آورد این سینما و جمعی از زحمتکشان آن هستند که بدون شک، امروز نوک پیکان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و بی‌راه نیست که بگویم مسئول فرهنگی که درکی از نقش مهم سینمای ایران در تامین منافع ملی نداشته باشد، به اشتباه بر صندلی خود تکیه زده است.

داروغه زاده که دبیری فجر را هم عهده دار شده با اشاره بر اهمیت دیده شدن نیمه پر لیوان سینما توسط مدیران فرهنگی افزود: سینمای ایران به شهادت اکثر فیلم‌هایش، خلاق است و می‌خواهد جوانان این کشور را مصلح اجتماع، پیش‌رو، امیدوار و معتقد به خود بار بیاورد و این نیمه پر لیوان است. نیمه خالیِ کوچکتر آن هم می‌تواند هزار حرف داشته باشد، اما مسئول فرهنگی، موظف است که نیمه پر لیوان را ببیند و از طریق تقویت آن، نیمه خالی را کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر کند و این منافات دارد با برخی نگاه‌های یکسویه و شمشیرهای آخته .

داروغه زاده در پایان آورد: سینماي ملي دوباره تولدش را جشن گرفته است و سينماگران متعهد ایرانی، راه خود را فارغ از مسئولان یک ساله و چندساله ادامه می‌دهند؛ همانطور که داده‌اند. در این روز خجسته که به خوش یُمنی، به نام سینما نامیده شده است، امیدوارم که بتوانیم در این مسیر، هم‌گام سینماگر ایرانی در تامین منافع ملی حرکت کرده و باعث کم‌شدن موانع باشیم، نه افزایش آن.