1

سه مناظره ۱۸۰ دقیقه‌ای در کنداکتور انتخاباتی رسانه ملی

سینماروزان: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ هر کاندیدار چهار برنامه گفتگومحور دارد و سه مناظره نیز پیش بینی شده است.

به گزارش سینماروزان مجید شعبانپور رییس مرکز تولید و فنی سیما درباره برنامه های مناظره ای و انتخاباتی صداوسیما گفت: در انتخابات پیش رو علاوه بر تولید برنامه های تحلیلی، تبیینی و تهییجی بخشی از برنامه های همچون انتخابات های گذشته به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری اختصاص خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات رسانه ملی هر یک از نامزدهای این دوره در چهار برنامه گفتگومحور حضور پیدا می کنند. این برنامه ها شامل ۳۰ دقیقه گفتگو با دوربین، و سه برنامه ۶۰ دقیقه ای گفتگو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و گفتگو با ایرانیان خارج از کشور هستند.

رییس مرکز تولید و فنی سیما پخش مناظره انتخاباتی میان نامزدها را از جذاب ترین برنامه های مخاطبان در طول انتخابات های گذشته دانست و اضافه کرد: پخش سه مناظره ۱۸۰ دقیقه ای در این دوره از انتخابات پیش بینی شده است. پیش بینی می شود در طول انتخابات مناظره ها از مهمترین و پربیننده ترین برنامه ها تلویزیونی باشند.

وی در پایان بیان کرد: طرح مناظره انتخابات سال ۹۲ بعد از بررسی مناظره های روز دنیا به لحاظ فرم انتخاب شد و ۸ نامزد در مقابل هم قرار گرفتند و برنامه های یکدیگر را نقد کردند. این دوره نیز فرم مناظره به شیوه انتخابات گذشته با برخی تغییرات اجمالی همراه است. اتودهای بسیاری برای دکور این برنامه ها زده شده که پس از تایید، ساخته و در مناطره ها و گفتگوها استفاده می شود.