1

سه شرط دادستان تهران برای صدور مجور کنسرت⇐ضبط فیلم مراسم توسط پلیس+تأمین امنیت توسط استاندار+تضمین سلامت توسط ارشاد

سینماژورنال: عباس جعفری دولت‌آبادی  دادستان تهران در نشستی با مسؤولان فرهنگی و اقتصادی کشور درباره ماجرای حاشیه ساز لغو کنسرتها در شهرهای مختلف اظهارنظر کرد.

به گزارش سینماژورنال دادستان تهران به موضوع برگزاری کنسرت‌ها و مشکلات ناشی از آن پرداخت و با یادآوری این نکته که، این مراسم از قدیم الایام برگزار می‌شده و موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌‌کند برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تضمین و تأمین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه‌ی ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

وی ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرد و گفت: این اقدام می‌تواند در جلوگیری از مشکلات کنسرت‌ها پیشگیرانه باشد.

وی توجه به این سه پیشنهاد را مانع از ایجاد تنش‌ در برگزاری کنسرت‌ها و لغو آن‌ها دانست.

دادستان تهران ادامه داد: عملیاتی کردن این 3 پیشنهاد باعث می‌شود که مسئولان در برگزاری کنسرت‌ها احساس مسئولیت کرده، تنش‌های فعلی از بین برود و مسئولان به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود در صورت اجرای این پیشنهادها دادستانی تهران در صورت اجرای کنسرت با محتوای خلاف موازین اسلامی از وزیر ارشاد، و در فرض خدشه به امنیت عمومی از استاندار و فرماندار تهران توضیح خواهد خواست و در صورت نیاز به جای برگزار کننده و یا سایر افراد مرتبط، مسئولان اصلی به شرح فوق مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

دادستان تهران گفت: در صورت پاسخ مثبت دستگاه‌ها، این پیشنهادها عملی خواهد شد.