1

سه روز بعد از انتشار نقطه‌نظر رهبری نسبت به “بابا لنگ دراز”⇐کارگردان “خانه سبز” از تولید سریال ایرانی “بابا لنگ دراز” خبر داد

سینماژورنال: در روزهای گذشته یکی از مدیران سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نام محسن چینی فروشان روایتی را طرح کرده بود درباره نقطه نظر مقام معظم رهبری به داستان “بابا لنگ دراز”.

به گزارش سینماژورنال چینی فروشان در دومین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر رمان «تن تن و سندباد» اثر محمد میرکیانی گفته بود: در دیداری رهبر انقلاب فرمودند فیلم “بابا لنگ‌ دراز” را بیاورید من ببینم چون داستان آن را در گذشته خوانده‌ام و می‌خواهم فیلم آن را نیز ببینم. این فیلم یک فیلم سالم است ولی با رویکردی آمریکایی یعنی شما پرچم آمریکا را در تمام صحنه‌ها می‌بینید و ما اگر تمام وقت خود را صرف چنین کاری کنیم موفق بوده‌ایم.

حالا سه روز بعد از آن روایت بیژن بیرنگ کارگردان سریالهای “همسران” و “خانه سبز” از تولید سریالی تلویزیونی برآمده از داستان “بابا لنگ دراز” خبر داده است.

سریالی با حضور چهار زوج و دو دختر مجرد

بیژن بیرنگ درباره این سریال که طرح آن به شبکه دوم سیما ارائه شده به “ایسنا” گفت: این مجموعه نگاهی به داستان مشهور «بابا لنگ دراز» دارد و بابا لنگ دراز تمهیدی برای این مجموعه جدید است که مبنای آن کمدی خواهد بود. اما لحظات عاطفی هم خواهد داشت.

بیرنگ درباره داستان این مجموعه نیز توضیح داد: داستان «بابا لنگ‌دراز» درباره چهار زوج و دو دختر که دانشجو هستند روایت شده است.

پس از شکست در شبکه نمایش خانگی

به گزارش سینماژورنال آخرین محصول دست بیژن بیرنگ سریالی بود مختص شبکه خانگی با عنوان “عشق تعطیل نیست” با بازی محمدرضا گلزار، مهناز افشار، شهرام حقیقت دوست و بهنوش بختیاری که بعد از پخش اولین قسمت کپی برداری آن از سریال آمریکایی “فرندز” مورد انتقاد قرار گرفت.

دیری نگذشت که این انتقادات گره خورد با گلایه هایی که بازیگران این مجموعه از حضور در این سریال داشند. گلایه هایی که به نظر می رسید بخشی از آن ناشی از بدقولیهای مالی تهیه کننده سریال بوده است.

در نهایت نیز عمر این سریال که بنا بود در 26 قسمت تولید شود به بیشتر از پنج قسمت نرسید و تولید آن برای همیشه متوقف شد.

بیرنگ اما شکست این سریال را قبول نداشت و در گفتگوهایش از طرحهایی گفت که بعضی اوقات به نتیجه می رسد و بعضی اوقات، نه. وی البته در پاسخ به گلایه های مالی بازیگران سریال هم از این گفت که بازیگرانش به اندازه دستمزدی که انتظار داشتند برای کار انرژی نگذاشته اند.