1

سناریست فیلمهای کم‌فروش و سریال شکست خورده نوروزی⇔کارگردان بزرگترین سریال شبکه نمایش خانگی!!!

سینماژورنال: محمدهادی رضوی داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس دولت یازدهم بعد از سرمایه گذاری در تولید سریال “شهرزاد” قصد فعالیتهایی تازه در شبکه خانگی دارد.

به گزارش سینماژورنال رضوی علاوه بر حضور به عنوان سرمایه گذار فصل دوم “شهرزاد” چنان که خودش ادعا کرده قصد تولید بزرگترین سریال خانگی در بخش خصوصی دارد!!!

جالب اینجاست که رضوی گفته کار نگارش و کارگردانی این سریال را به بهرام توکلی سپرده است؛ کارگردانی که نوروز امسال نامش به عنوان سناریست سریال شکست خورده “بیمار استاندارد” دیده شد و البته تمامی فیلمهای سینمایی سالهای اخیرش از “آسمان زرد کم عمق” تا “بیگانه” و “من دیه گو مارادونا هستم” آثاری کم فروش در اکران بوده اند!

رضوی با بیان اینکه این سریال ظرف ماههای آینده کلید می خورد، درباره موضوع داستانی آن به “تسنیم” گفته است: پرداختن به استحکام بنیان خانواده ها در جامعه امروزی، محور داستان ما قرار دارد و با روش‌های روز فیلمنامه‌نویسی دنیا فیلمنامه این کار نگارش می‌شود.

وی با اشاره به حضور سعید ملکان به عنوان تهیه کننده سریال تصریح کرد: به دلیل پرداختن با روش علمی و توجه به سلیقه مردم، داستان این فیلم به روز می‌شود و در حال حاضر بهرام توکلی 6 قسمت اول این اثر را نگارش کرده و در حال تبدیل قسمت‌ها به فیلمنامه است.

رضوی دلیل انتخاب توکلی را برای این به‌زعم ایشان بزرگترین پروژه بخش خصوصی نیز چنین دانسته است: بهرام توکلی با توجه به نبوغ در نویسندگی و کارگردانی، نگارش این کار را که هنوز نام نهایی برای آن مشخص نشده است براساس یکی از موضوعات روز جامعه آغاز کرده است و ادامه می‌دهد.

چگونه می توان از نبوغ سخن گفت آن هم در بخش خصوصی

به گزارش سینماژورنال این سرمایه‌گذار تازه کار مصداقهای عملی این نبوغ را متذکر نشده است و کافیست به رقم فروش سه فیلم آخر توکلی نگاهی بیندازیم تا دریابیم ادعای این سرمایه گذار چقدر اعتبار دارد؟

از آخرین ساخته ایشان “من دیه گو مارادونا هستم” آغاز می کنیم که اردیبهشت 94 روی پرده رفت اما به دلیل فروش پایین تنها بعد از سه هفته اکران، از پرده پایین کشیده شد! این فیلم البته مدتی بعد از اکران اولیه در گروه هنروتجربه هم روی پرده رفت ولی در نهایت فروش اش بیشتر از 520 میلیون نشد.

“بیگانه” توکلی در آذر 93 روی پرده رفته و در پایان اکران فقط 187 میلیون تومان گیشه داشت! “آسمان زرد کم عمق” دیگر فیلم توکلی در آبان 92 روی پرده رفت و این فیلم نیز در پایان اکران رقم فروشش حدود 300 میلیون تومان بود.

درباره سناریویی که ایشان برای سریال نوروزی “بیمار استاندارد” نوشته بود و حجم انتقادات مخاطبان به این سریال هم که همه چیز اظهر من الشمس است.

پرسش اینجاست کارگردانی که رقم فروش سه فیلمش کنار هم به زحمت به 1 میلیارد می رسد چگونه خواهد توانست اسباب رونق شبکه خانگی که در اتباط مستقیم با مخاطب شکل می گیرد را موجب شود؟

پاسخ این پرسش را باید محمدهادی رضوی دهد که مدام بر فعالیتش در بخش خصوصی تأکید می کند. آیا بخش خصوصی ریسک سرمایه گذاری بر پروژه های امتحان پس دادگان ناموفق را هم می پذیرد؟