1

سعید سهیلی: ایوبی باندی عمل می‌کند؛ طيفي را پيش خودش جمع كرده و صرفاً با آنها كار مي‌كند

سینماژورنال: روز ملی سینما سبب ساز آن شده است که کارنامه مدیریتی مدیران سینمایی دولت یازدهم در آخرین سال حضورشان در این کرسی مورد تحلیل سینماگران مختلف قرار گیرد.

به گزارش سینماژورنال سعید سهیلی کارگردان و نویسنده سینما در خلال این تحلیل با بیان اینکه ایوبی نه تأثیر مثبتی به حال سینما داشته و نه تأثیر منفی، ایراد مهم وی را باندی عمل کردن دانسته است.

سعيد سهيلي نويسنده و كارگردان سينما كه در حال آماده كردن فيلم «گشت ارشاد 2» براي حضور در جشنواره فيلم فجر است، درباره عملكرد رئيس سازمان سينمايي به «جوان» مي‌گويد: شايد بشود گفت ايوبي تنها مسئول سينمايي است كه نه تا به حال با او ديدار داشته و نه گفت‌وگويي كرده‌ام و نه توانسته‌ام بشناسمش.

وی ادامه داد: عملكرد وي در سازمان سينمايي نيز به گونه‌اي بوده كه نه مي‌توان به آن 20 داد و نه طوري عمل كرده كه صفر بگيرد. نمي‌توان تأثير مثبتي را از ايوبي در سينما ديد و نكته منفي بزرگي هم نداشته است. حداقل براي سينما كاري نكرده است نه مثل آقاي شمقدري كه پدر سينما را درآورد.

این کارگردان که بیش از دو دهه است در سینمای ایران حضور دارد درباره ایرادات سیستم مدیریتی ایوبی بیان داشت: عيب ايوبي اين است كه خيلي باندي عمل مي‌كند و طيفي را پيش خودش جمع كرده و صرفاً با آنها كار مي‌كند و از آنها مشورت مي‌گيرد و به طيفي كه به وي نزديك نباشد نه كار مي‌دهد و نه اجازه حضور و مشورت مي‌دهد.

سعید سهیلی خاطرنشان ساخت: آمدن و رفتن ايوبي تأثيري روي سينما نداشته است چون جلوي توقيف فيلمي را نگرفته و خودش مي‌گويد آمده تا سينما را به آرامش برساند اما اين آرامش چيزي جز سكون و بي تحركي نيست.