1

سریال‌سازی ۱۰۰ قسمتی تهیه‌کننده “پادری” با استفاده از عنوان سریالهای مشهور BBC و HBO!

سینماژورنال: سیدمحمود رضوی تهیه کننده‌ای که برادر کوچکترش محمدحسین رضوی هم در گروه تولید “هفت” بهروز افخمی حضور دارد، به دنبال تولید یک سریال صدقسمتی است!

به گزارش سینماژورنال رضوی که سریالهایی مانند “معراجیها” و “پرده نشین” را تولید کرده است و آخرین محصول تولیدی‌اش هم “پادری” بوده است، قصد دارد کارگردانی این سریال 100 قسمتی را به بهروز شعیبی بسپرد.

بعد از تجربه ناموفق “کیمیا” سریال رضوی دومین سریال 100 قسمتی رسانه ملی خواهد بود که البته به واسطه حضور بهروز شعیبی به عنوان کارگردان، می توان بیشتر از “کیمیا” به آن امید داشت.

جالب است که نام این سریال “اقیانوس آرام” انتخاب شده است؛ یعنی عنوانی که پیش از این حداقل برای دو سریال مشهور جهانی به کار رفته است.

از BBC تا HBO با اقیانوس آرام

به گزارش سینماژورنال پیش از این سریالی مستند به نام “اقیانوس آرام”(2009) توسط بی.بی.سی. تولید شده بود؛ سریالی مستند و شش قسمتی که نگاهی داشت به جغرافیای طبیعی اقیانوس آرام و تاریخ طبیعت جزایر جنوبی این اقیانوس. این سریال توسط دپارتمان تاریخ طبیعی بی.بی.سی با همراهی کانال دیسکوگرافی تولید شد.

به جز این یک سریال تلویزیونی دیگر موسوم به “اقیانوس آرام” هم داشته ایم. این سریال با نام اصلی “آرام”(2010)  با همکاری شبکه تلویزیونی اچ.بی.اُ. و همچنین کمپانیهای پلی تون و دریم ورکز تولید شده است داستان نبردهای خونین نیروهای دریایی آمریکا با ژاپن در خلال جنگ جهانی دوم در حاشیه اقیانوس آرام را روایت می‌کند.

این سریال 10 قسمتی استیون اسپیلبرگ و تام هنکس را در ردیف تهیه کنندگان خود داشت و از جمله پرهزینه ترین سریالهای تاریخ بوده است.