1

سریال‌سازی کارگردان “شور شیرین” در سوریه

سینماژورنال: جواد اردکانی نویسنده و کارگردان سینمای ایران هفت سال بعد از ساخت فیلم «شور شیرین» که یک واقعه نگاری از زندگی شهید محمود کاوه ارائه می داد هنوز کار تازه ای را در سینما انجام نداده است.

به گزارش سیماژورنال البته که در این فاصله او طرحهایی برای ساخت یک درام دفاع مقدسی دیگر داشت و از جمله طرحی برای ساخت فیلم شهید شوشتری که به دلایل مختلف به نتیجه نرسید.

این کارگردان در گفتگو با «نسیم آنلاین» درگیری در کار تلویزیون را مهمترین عامل جداافتادگی از سینما دانسته و گفت: در چند سال اخیر ابدا درگیری با وضعیت سینما نداشتم و نه پروژه سینمایی را دست گرفتم و نه در محافل سینمایی حضور داشتم که به واسطه آن درباره حال و روز سینما و سینماگران بدانم.

وی ادامه داد: این دوری از سینما خودخواسته بوده و به سبب درگیری هایی است که در رسانه ملی با آن روبرو بودم و فعالیت در مدیوم تلویزیون باعث شد از سینما دور باشم.

درباره بیمه بیکاری سینماگران همه چیز مبهم است
اردکانی درباره نگاهش به اوضاع صنفی سینمای ایران در دولت یازدهم بیان داشت: واقعا نمی دانم اتفاق جدیدی در این حیطه افتاده یا نه. من که تحول تازه ای ندیده ام و درباره اموری مانند تخصیص بیمه بیکاری هم همچنان همه چیز مبهم است.

این کارگردان تأکید کرد: بعد از «شور شیرین» هیج کار سینمایی نکردم و بیشتر درگیر فعالیت در تلویزیون بودم و همین باعث شد که حتی با مدیران سینمایی این دولت هم هیچ برخوردی نداشته باشم. من حتی در جشنواره فجر سالهای اخیر هم حاضر نشدم و نمی دانم که اوضاع آثار در این جشنواره نسبت به جشنواره های قبل چطور بوده است.

ساخت یک سریال در سوریه
اردکانی که سابقه تولید سریالهای مانند «نوشدارو» و «غریبه» را در رسانه ملی دارد با اشاره به درگیری اش بر روی فیلمنامه یک سریال استراتژیک بیان داشت: چند ماه است که درگیر یک سریال با مضمون اوضاع و احوال سالهای اخیر سوریه هستم. این سریال کاملا برون مرزی است و بناست خارج از کشور فیلمبرداری شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها حداقل تا سال آینده درگیر تولید این سریال خواهم بود. پیش تولید سریال به زودی آغاز می شود و به دنبال آن نیز سریال کلید خواهد خورد.