1

سریال‌سازی کارگردان “خانه پدری” برای شبکه اول سیما

سینماروزان: کیانوش عیاری که سابقه ساخت سریالهایی نظیر “روزگار قریب” و “هزاران چشم” را در کارنامه دارد قصد دارد به زودی یک سریال دیگر برای رسانه ملی بسازد.

به گزارش سینماروزان این سریال “88 متر” نام دارد و آن طور که عیاری خود به “شرق” گفته بلافاصله بعد از پایان کار تولید فیلم تازه اش “کاناپه” به سراغ ساخت این سریال خواهد رفت؛ سریالی که برای شبکه اول سیما ساخته خواهد شد.

 ماجرای ساخت سریال «٨٨ متر» به گواه اخبار منتشره، به سال ٩١ برمی‌گردد. عیاری در گفت‌وگویی اعلام کرده بود قصد داشته در سال ٨٧ ساخت این مجموعه را آغاز کند، ولی به دلایل مختلف از جمله تأمین‌نشدن بودجه مالی این کار به تعویق افتاده است.

طبق گفته او، داستان این مجموعه در زمان معاصر اتفاق می‌افتد و راجع به آپارتمانی است که به چند خانواده فروخته شده.  خبر بازگشت کیانوش عیاری به تلویزیون را می‌توان از منظر تغییروتحولات احتمالی تلویزیون و توجه بیشتر این رسانه به کیفیت مجموعه‌هایش به فال نیک گرفت.

کیانوش عیاری در همه این سال‌ها به آرمان‌های سینمای آماتور وفادار ماند. در میان سریال‌های او، «روزگار قریب» درخشان‌تر و مرتفع‌تر است، تا آنجا که بسیاری از همکاران او مدعی‌اند بهترین سریال در میان همه سریال‌های دو دهه اخیر است.

عیاری بارها گفته این سریال را بی‌هیچ فیلم‌نامه‌ای جلوی دوربین برده است. شب‌به‌شب پیش از فیلم‌برداری، فیلم‌نامه روز بعد را می‌نوشته است. شاید به‌همین‌دلیل زمان‌بندی ساخت آثارش تنها با نظارت مستقیم خود او به نتیجه می‌رسد.