1

سرمايه‌گذار جديد سينماي ايران⇐شغل اصلي من خودرو و مواد شيميايي است/ با نوروزبيگي خارج از سينما همكاري‌هايي در گذشته داشتم

سینماژورنال: جواد نورزبیگی تهیه کننده ای که سال قبل چند فیلم و از جمله “من دیه گو مارادونا هستم” و “بهمن” را با حمایت بانک پاسارگاد تولید کرده بود به تازگی یک پروژه مشترک با بالیوود به نام “سلام بمبئی” را تهیه کرد.

به گزارش سینماژورنال چندی قبل از سرمایه گذار “سلام بمبئی” که فرزند رییس صنف طلا و جواهر ایران است رونمایی شد.(اینجا را بخوانید)

اما این تنها فیلم سال اخیر نوروزبیگی نبوده است چرا که وی به جز “سلام بمبئی” سه فیلم آماده اکران دیگر را هم به عنوان تهیه کننده دارد؛ “ماحی”(داوود خیام)، “ربوده شده”(بیژن میرباقری) و “جاودانگی”(مهدی فردقادری) عناوین این سه فیلم هستند.

مسعود احمدی در خبرگزاری “برنا” اخیرا گزارشی ارائه کرده درباره سرمایه‌گذار این سه فیلم که جوانی است فارغ التحصیل مدیریت اجرایی یا MBA از یونان!

این سرمایه گذار روزبه حسینی‌کارگر نام دارد. جوانی که درباره کسب و کار خود به “برنا” می گوید: شغل اصلی من صادرات و وارادت خودرو و مواد شیمیایی  است.

این سرمایه گذار صنف خودرو و مواد شیمیایی درباره دلیلش برای فعالیت سینمایی بیان می دارد: به هنر و سینما علاقمند هستم، این مسئله موجب شد که به همکاری با فیلمسازان جوان و جویای نام روی بیاورم.

باید به سودآوری برسیم

وی ادامه می دهد: البته که به مسائل مادی و درآمدزایی سینما هم فکر می کنم و باید از فعالیت در این عرصه به سودآوری برسیم ولی در مجموع معتقد هستم که پتانسیل بالایی در همه عرصه ها از جمله سینما وجود دارد.

روزبه حسینی‌کارگر در جایی دیگر از گفتگوی خود بر بحث درآمدزایی تأکید کرده و می گوید: جدا از مباحث دیگر، بحث اقتصادی و درآمدزایی از سینما هم مطرح است چرا که اعتقادم بر این است که هم باید از فیلمنامه نویسان و کارگردانان جوان حمایت شود هم باید به جنبه های مادی و سودآوری هم فکر کرد.

پیشینه همکاری های غیرسینمایی با نوروزبیگی

این سرمایه گذار که نخستین فعالیت سینمایی اش حضور در تولید یک فیلم اولی به نام “ماحی” به کارگردانی داوود خیام بوده است درباره چگونگی این حضور می گوید: بعد از توافق‌های اولیه با داود خیام فیلمنامه را به دقت مطالعه کردم از محتوای سناریو راضی بودم. پس از آن با جواد نوروزبیگی در خصوص تهیه کنندگی “ماحی” به گفتگو پرداختیم به توافق و نتیجه لازم درخصوص حمایت از “ماحی” رسیدیم هرچند که در گذشته همکاری های دیگری در زمینه‌ای جدا از سینما با وی داشتم.

روزبه حسینی کارگر
روزبه حسینی کارگر

در کار کارگردانان دخالت نمی کنم

روزبه حسینی‌کارگر درباره تعامل با کارگردانانی که پول تولید آثارشان را فراهم کرده اظهار می دارد: اصلا به هیچ عنوان هم قصد دخالت در وظایف کارگردان‌ها را ندارم ولی شاید بنده فکر نو و جدیدی دارم ولی نمی‌توانم آن را پرورش بدهم پس باید افرادی که در این عرصه حضور دارند از حضور فکر ، نگاه جدید استقبال کنند همچنین در جهت رشد آن گام بردارند.

این آقای سرمایه گذار جوان نقطه نظرات جالبی هم درباره پاشنه آشیل سینمای ایران یعنی فقدان فیلمنامه های خوب دارد. وی می گوید: خیلی‌ها اعتقاد بر این دارند که پاشنه آشیل سینما نبود فیلمنامه خوب که در آن ساختارهای لازم رعایت شده‌باشد، است در صورتی که به نظرم این چنین نیست، افراد مستعد فیلمنامه نویس زیادی در سرتاسر کشورمان وجود دارند ولی مکان یا پایگاهی برای رشد آنها وجود ندارد.

حضور آنا نعمتی در دو فیلم از سه فیلم

به گزارش سینماژورنال هر سه فیلمی که حسینی کارگر در سرمایه گذاری آنها حضور داشته است تهیه کننده ای مشترک به نام جواد نوروزبیگی دارند. ضمن اینکه بازیگر اصلی دو فیلم از این سه فیلم یعنی  “ماحی” و “جاودانگی” آنا نعمتی است.